Route Mobiel geeft tips voor de winter

24/11/2010 14:21

Route Mobiel

Heerhugowaard, 24 november 2010 - Volgens het KNMI gaat in de tweede helft van de week vriezen. Ook neemt de kans op winterse neerslag toe en kan er voor het eerst dit najaar op een aantal plaatsen wat sneeuw vallen. Door de winterse weersomstandigheden nemen startproblemen en het aantal ongelukken toe en komen meer mensen met pech langs de weg te staan. Een goede voorbereiding op de winter kan veel ongemak voorkomen. Pechhulpverlener Route Mobiel geeft tips. De belangrijkste tip is en blijft de kwaliteit van uw accu. Laat deze dan ook controleren om ongemakken te voorkomen!

Winter 2010

Het aantal pechmeldingen in de afgelopen strenge winter was enorm veel hoger dan vorige winters. Tijdens de wintermaanden heeft Route Mobiel 51% meer meldingen dan normaal. Gemiddeld komen er 250 extra meldingen per dag binnen als gevolg van de winterse omstandigheden. Het aantal pechgevallen komt daarmee op meer dan 600 per dag.

Top 4 problemen:


- Startproblemen (accu)


- Vastgevroren sloten


- Lekke band


- Lege tank vooral bij jongeren rond het midden van de maand (geld op?....)

Drukste momenten:


- Drukste pechdagen: maandag en zaterdag


- Drukste pechuren: tussen 7.00 en 10.00; 13.00 en 15.00 en om 18.00 uur

Tips om zelf problemen te voorkomen


- Zorg dat de accu van uw voertuig in goede staat is!


- Vul het sproeierreservoir met vloeistof die antivries bevat. Het mengsel moet tot minstens -30 graden beveiligd zijn. Dat komt in veel gevallen neer op onverdunde sproeiervloeistof.


- Smeer alle rubbers van deuren en achterklep in met talkpoeder of breng siliconenspray aan. Dit voorkomt dat het een en ander gaat vastvriezen.


- Zet bij vorst de auto niet op de handrem, maar in de eerste of achteruitversnelling.

Tips om problemen op te lossen


- Bevroren handrem: probeer nog harder op te trekken, dan gaat deze meestal los. Zo niet, dan de motor laten draaien en kachel hoog zetten. Handremkabel ontdooit dan vanzelf.


- Ruitenwissers vast: zakje warm water er tegen houden. Niet het water er overheen gieten!


- Sloten bevroren: slotontdooier, zakje warm water als u nog thuis voor de deur staat. Staat u niet thuis voor de deur, dan met lichaamswarmte (ca. 5 minuten) het slot ontdooien.


- Portier dichtgevroren: Deuren meer dicht drukken dan breekt het ijs tussen het rubber en gaat deze vaak weer open of zakje warm water

Dienstverlening gegarandeerd

Route Mobiel kan terugvallen op een netwerk van meer dan 1.000 pechhulpverleners en kan daardoor snel de capaciteit van haar hulpverleners uitbreiden. Op die manier blijft de dienstverlening binnen de kaders waar Route Mobiel voor staat. Route Mobiel zorgt ervoor dat de telefoon binnen 1 minuut wordt opgenomen en, uitgezonderd files en onbereikbaarheid door extreme gladheid hoefden de klanten van Route Mobiel niet meer dan 30 minuten te wachten op de komst van de pechhulpverlener.

Hoog reparatiepercentage

Veel van de pechgevallen (ongeveer 80%) kunnen ter plekke wordt opgelost. Het gaat meestal wel om eenvoudige zaken zoals vastgevroren sloten, lege tank en startproblemen. Tijdens de wintermaanden zijn 79% van de pechhulpen een gevolg van startproblemen of een lege accu. Buiten de winterperiode zijn de startproblemen nog steeds de voornaamste pechoorzaak (45%) en worden de automobilisten in 70% van de gevallen de klanten weer direct op weg geholpen.

Klantwaardering

Route Mobiel meet de tevredenheid bij haar klanten voortdurend via Tevreden B.V., een onafhankelijk bedrijf gespecialiseerd in het meten van klanttevredenheid. Ook tijdens de extreme kou van vorig jaar bleef de waardering voor Route Mobiel hoog. Tussen 8,0 en 8,2. Route Mobiel ziet de afgelopen winter als bewijs voor de kwaliteit van haar dienstverlening en blijft hard werken om de dienstverlening telkens verder te verbeteren. Kijk op www.routemobiel.tevreden.nl voor meer informatie en de actuele klanttevredenheid.





http://www.routemobiel.nl