Calco MasterClass trotse tweede bij FD Gazellen 2010

24/11/2010 14:47

Calco MasterClass

Snelste groeiers regio Utrecht

AMERSFOORT, 24 november 2010 - IT opleider en -detacheerder Calco MasterClass, onderdeel van Calco Group BV, is het tweede snelst groeiende bedrijf uit de regio Utrecht, zo bleek gisteravond tijdens het door het Financieele Dagblad georganiseerde evenement FD Gazellen 2010. Calco Masterclass, gespecialiseerd in de opleiding, coaching en detachering van jonge en ervaren IT professionals, groeide de afgelopen drie jaren onafgebroken met gemiddeld 72,5% omzetgroei per jaar. Robert Gravekamp, directeur, nam de prijs trots in ontvangst: "Het is de eerste keer dat wij aan deze prestigieuze landelijke groeicompetitie deelnemen, deze benoeming is een eer."

60% minder snelle groeiers dan in 2009

Het FD organiseerde dit jaar zeven regionale FD Gazellen avonden, gisteravond was de laatste in een rij van spannende prijsuitreikingen, die werden bijgewoond door directies en personeel van in totaal 267 van de snelst groeiende bedrijven van Nederland. De FD Gazellen avonden, die werden opgeluisterd door sprekers van grote organisaties als KPMG, SAP, en ABN Amro, werden door ruim 1500 man bezocht en op Twitter gonst het van de berichten over de prijsuitreikingen. Toch kopt de ondernemerskrant vandaag dat het aantal groeiers in 2010 sterk is afgenomen ten opzichte van vorig jaar. Calco Masterclass staat in de landelijke top 20 op de zesde plaats, volgens http://www.fd.nl/fdgazellen/12988293/gazellen-100-2010. Robert Gravekamp: "Dat wij ondanks de in het algemeen tegenvallende groeicijfers in Nederland, in de top drie van onze regio staan, betekent voor ons veel. Calco MasterClass werft afstudeerkandidaten en alumni op HBO- en WO denkniveau, leidt hen betaald op tot gespecialiseerde IT experts en begeleidt hen in een tweejarig traject van junior professional tot medior- en senior professional. Bij de selectie van kandidaten ligt de lat erg hoog, alleen kandidaten die slagen voor onze uitgebreide kennis- en competentietesten, evenals psychologische testen, krijgen een opleiding aangeboden. Ik denk dat onze kenmerkende werkwijze, waar we sterk aan vasthouden, aanzienlijk bijdraagt aan onze groei. Er wordt over ons gepraat en dat levert zowel nieuwe opdrachtgevers als kandidaten op." Na het succesvol afronden van een intensieve opleiding van twee maanden met een algemeen deel en een specialisatie, worden de kandidaten voorgesteld aan en geplaatst bij toonaangevende organisaties die de kandidaat goede carrièremogelijkheden bieden, waar zij onder begeleiding van onze coaches gedurende 22 maanden aan de slag gaan met één of meerdere projecten. Hierna kan de opdrachtgever besluiten de kandidaat een arbeidsovereenkomst aan te bieden. "Per jaar helpen wij een behoorlijk aantal opdrachtgevers aan zeer hoogwaardig gekwalificeerd personeel. Iedere maand helpen we circa 10 sterke IT professionals aan een vaste baan."

"Groeipotentie stijgt in 2011."

De komende jaren kan Calco MasterClass evenredig, zo niet nog sneller groeien, volgens Gravekamp. "Onze wervingscampagne, die we recentelijk zijn gestart om 100 IT-vacatures in te vullen, is succesvol gebleken, we werken alweer aan een volgende campagne omdat we overvraagd worden door opdrachtgevers. Bij veel grote bedrijven ligt de gemiddelde leeftijd op de IT-afdeling boven de 45 jaar. Deze medewerkers zullen straks allemaal moeten worden opgevolgd. Voor veel van onze opdrachtgevers werven we daarom actief jongeren. Met onze wervingscampagnes zetten we in op het bereiken van zoveel mogelijk jongeren die gaan afstuderen, net zijn afgestudeerd of al werkzaam zijn. Zij hebben juist nù goede kansen op een vaste baan en een succesvolle carrière binnen de IT."

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.calco-it.nl