Familie Lekkerweg 2010 bekendgemaakt
De familie Van IJperen is zaterdag 20 november tijdens de Margriet
Winter Fair verkozen tot de âfamilie Lekkerweg 2010â. Dat gebeurde in
het kader van een gezamenlijke campagne van het Nederlands Bureau voor
Toerisme & Congressen (NBTC), VVV Nederland, Koninklijke Horeca
Nederland (KHN) en RECRON die tot doel heeft het binnenlands toerisme
te bevorderen. De familie wist haar enthousiasme voor âlekker weg in
eigen landâ het beste over te brengen en behaalde met 36% van alle
stemmen een nipte overwinning.
Lekker weg in eigen land
De campagne startte afgelopen juni met een oproep wie Nederland
-gratis- wilde verkennen onder het mom âwaarom ver weg op vakantie als
er in Nederland nog zoveel te ontdekken valt?â. Uit alle reacties
werden drie gezinnen geselecteerd die elk diverse leuke activiteiten op
verschillende plekken gingen ondernemen. Eén koppel ging naar de
Achterhoek, één familie naar Flevoland en één gezelschap vermaakte
zich op het platteland. Hun belevenissen en ervaringen waren te volgen
in het weekblad Margriet en via reisverslagen op de website
www.defamilielekkerweg.nl. De familie Van IJperen beleefde in Flevoland
zoveel leuke avonturen en wist dat als beste over te brengen, dat zij
uiteindelijk de titel âfamilie Lekkerweg 2010â in de wacht wisten te
slepen.
Op safari in Flevoland
De familie deed onder andere een i-tour door Almere, bezochten Walibi
World en Aviodrome, maakten een rondvlucht boven Flevoland, een tocht
in een zeilboot en logeerden in een heuse tipi op het eilandje De
Kluut. Maar de meeste indruk maakte toch de safari door de
Oostvaardersplassen. Met een boswachter ging het gezin in een jeep door
het natuurgebied en ze zagen schitterende flora en fauna. Zo
overweldigend mooi dat de dochter van 11 uitriep na het zien van enorme
kudde herten, zilverreigers en zeearenden: âals je de windmolens
wegdenkt is het net Afrika!â
Belang binnenlandse markt
Nederland is nog steeds de nummer één vakantiebestemming voor de
Nederlanders. Daarnaast is de binnenlandse markt ook voor veel
ondernemers en regioâs de belangrijkste markt. Door middel van dit
initiatief willen de partijen er gezamenlijk voor zorgen dat de
aandacht voor en interesse in binnenlandse vakanties en dagjes uit
blijft groeien.
24 november 2010
Vereniging van Recreatieondernemers Nederland