Vereniging van Recreatieondernemers Nederland

Familie Lekkerweg 2010 bekendgemaakt

De familie Van IJperen is zaterdag 20 november tijdens de Margriet Winter Fair verkozen tot de âfamilie Lekkerweg 2010â. Dat gebeurde in het kader van een gezamenlijke campagne van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen (NBTC), VVV Nederland, Koninklijke Horeca Nederland (KHN) en RECRON die tot doel heeft het binnenlands toerisme te bevorderen. De familie wist haar enthousiasme voor âlekker weg in eigen landâ het beste over te brengen en behaalde met 36% van alle stemmen een nipte overwinning.

Lekker weg in eigen land
De campagne startte afgelopen juni met een oproep wie Nederland
-gratis- wilde verkennen onder het mom âwaarom ver weg op vakantie als er in Nederland nog zoveel te ontdekken valt?â. Uit alle reacties werden drie gezinnen geselecteerd die elk diverse leuke activiteiten op verschillende plekken gingen ondernemen. Eén koppel ging naar de Achterhoek, één familie naar Flevoland en één gezelschap vermaakte zich op het platteland. Hun belevenissen en ervaringen waren te volgen in het weekblad Margriet en via reisverslagen op de website www.defamilielekkerweg.nl. De familie Van IJperen beleefde in Flevoland zoveel leuke avonturen en wist dat als beste over te brengen, dat zij uiteindelijk de titel âfamilie Lekkerweg 2010â in de wacht wisten te slepen.

Op safari in Flevoland
De familie deed onder andere een i-tour door Almere, bezochten Walibi World en Aviodrome, maakten een rondvlucht boven Flevoland, een tocht in een zeilboot en logeerden in een heuse tipi op het eilandje De Kluut. Maar de meeste indruk maakte toch de safari door de Oostvaardersplassen. Met een boswachter ging het gezin in een jeep door het natuurgebied en ze zagen schitterende flora en fauna. Zo overweldigend mooi dat de dochter van 11 uitriep na het zien van enorme kudde herten, zilverreigers en zeearenden: âals je de windmolens wegdenkt is het net Afrika!â

Belang binnenlandse markt
Nederland is nog steeds de nummer één vakantiebestemming voor de Nederlanders. Daarnaast is de binnenlandse markt ook voor veel ondernemers en regioâs de belangrijkste markt. Door middel van dit initiatief willen de partijen er gezamenlijk voor zorgen dat de aandacht voor en interesse in binnenlandse vakanties en dagjes uit blijft groeien.

24 november 2010