Informatiebijeenkomst voor tijdschriftuitgevers over wetswijziging

08/11/2010 08:30

Abonnementenland

Abonnementenland uit Heemskerk organiseert op 24 november 2010 een bijeenkomst voor tijdschriftuitgevers. Deze uitgevers zullen tijdens de bijeenkomst uitgebreid worden geïnformeerd over een nieuwe wet die hoogstwaarschijnlijk op 1 januari 2012 van kracht wordt. De wet heeft betrekking op het verbieden van automatische verlenging bij publiekstijdschriften en special interestbladen en kan voor uitgevers een negatieve uitwerking hebben. Niet alleen de nieuwe wet zal worden toegelicht, tevens zullen gastsprekers de tijdschriftenuitgevers handvatten aanreiken, hoe het best met deze wetswijziging kan worden omgegaan. De bijeenkomst vindt plaats van 13.00 tot 18.00 uur in Hotel Van der Valk te Akersloot (langs de A9, afslag 11) en is toegankelijk voor elke uitgever.

Tijdens deze bijeenkomst spreekt NUV (Nederlandse Uitgevers Verbond)-secretaris Economische en Juridische Zaken Michiel Kramer. Hij zal de inhoud van de wet en de gevolgen daarvan voor tijdschriftuitgevers uitgebreid toelichten. Die dag is ook Paul Postma van Paul Postma Marketing Consultancy aanwezig. Hij is publicist, marketingstrateeg en oud-marketingdirecteur van Wehkamp en zal de aanwezigen informeren over de manier van communiceren naar de abonnees en hoe de abonnementsoplage op peil gehouden kan worden.

Harald Kolkman, uitgever van Meridian Travel, vertelt waarom ook hij aanwezig zal zijn op de bijeenkomst: "We willen hoe dan ook goed worden geïnformeerd over de mogelijke gevolgen van deze wetswijziging. Wij waarderen het zeer dat Abonnementenland het initiatief hiertoe neemt. Maar wetswijziging of niet, voor een uitgever met een goed plan en die vasthoudt aan zijn uitgezette koers, zijn dit prachtige tijden".

Deze wetswijziging dreigt op termijn voor een aanzienlijke verschraling in het medialandschap te zorgen. Om deze verschraling het hoofd te kunnen bieden, neemt Abonnementenland als één van de weinige het initiatief tijdschriftuitgevers voor te bereiden op de gevolgen van deze nieuwe wetgeving. Niet alleen voor kranten zijn het moeilijke tijden, ook de tijdschriften verkeren door de economische neergang en toenemend internetgebruik in zwaar weer. De verwachting is dat, vanwege de nieuwe wet, het voor tijdschriftuitgevers nog moeilijker wordt het hoofd boven water te houden.

Abonnementenland is onderdeel van Bondis BV, waarvoor reeds in 1992 de basis is gelegd. Zij zijn gespecialiseerd in het opzetten en beheren van abonnementenbestanden en heeft inmiddels ruim 300 uitgaven en spin-offs onder zijn beheer. Abonnementenland is een deskundige en betrokken gesprekspartner, die de behoeften en belangen van partners kent en onderkent.





http://www.bondis.nl