Ingezonden persbericht


Persbericht
dinsdag 23 november 2010

Dirk van den Broek loopt voorop met betaalbare biologische aardappelen, groente en fruit (AGF).

Sassenheim - Dirk van den Broek heeft maatschappelijk verantwoord ondernemen hoog in het vaandel staan. Dit blijkt ondermeer uit het sterk ontwikkelde biologische AGF-assortiment dat al uit meer dan 40 producten bestaat. Bijkomend positief aspect is dat Dirk van den Broek dit assortiment aanbiedt tegen een toegankelijke prijs.

Dirk van den Broek is dit jaar gestart met een wekelijkse, zeer scherpe biologische AGF aanbieding. Door deze scherpe acties wordt de drempel voor de aanschaf van biologische producten nog verder verlaagd. De supermarktketen voert al jaren een vergelijkbaar beleid in de categorie biologisch vlees. Recentelijk bleek uit onderzoek van "Wakker Dier" dat de supermarkt koploper is binnen de Nederlandse markt op het gebied van acties binnen deze categorie.

Consumenten reageren enthousiast op de acties met biologische AGF producten, zo blijkt uit de positieve groeiontwikkeling bij Dirk van den Broek. De 'Taskforce Marktontwikkeling Biologische Landbouw' maakte in augustus bekend dat de gemiddelde omzetgroei van alle supermarkten op biologische AGF in het eerste half jaar van 2010 6% bedraagt. Dirk van den Broek zit daar ver boven met maar liefst 21,6% over deze periode!

De consument maakt dus een steeds duidelijkere keuze voor een verantwoord product. "Dirk van den Broek wil dan ook samen met zijn leverancier de verantwoordelijkheid nemen in de gehele voedselketen. Dit gebeurt door afspraken te maken met boeren en tuinders over de producten die het komende seizoen worden geteeld", aldus Paul Fischer, werkzaam bij Vroegop-Windig, de AGF-leverancier van Dirk van den Broek. Fischer is verantwoordelijk voor duurzame ontwikkeling en werd in die hoedanigheid door Noordhollandsegrond in september dit jaar verkozen tot Bio-Ondernemer van de maand.

In deze tijd waarin duurzaamheid steeds belangrijker wordt is de verkoop van biologische producten een duidelijke manier om aan te tonen waar je staat als het gaat om maatschappelijk verantwoord ondernemen. "Dirk van den Broek zal zich verder inspannen om hierin voorop te blijven lopen", aldus Nicole Horsmans, Category Manager AGF van Dirk van den Broek. "Wij zullen dit doen met zowel spetterende acties in de folder "Lekker Doen", als op de winkelvloer".

* * *

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht