Social Media Monitoring voor Market Intelligence ondersteunt managers


Nieuwe dienst van Global Intelligence Alliance maakt slim gebruik van social media

AMSTERDAM, 20101124 -- Global Intelligence Alliance (GIA), een wereldwijde strategische market intelligence en adviesgroep, heeft de lancering aangekondigd van haar lang verwachte Social Media Monitoring service. De dienst richt zich op de specifieke behoeften van zakelijke beslissers in internationale bedrijven.

Toepassingsgebieden van de nieuwe dienst zijn met name strategische planning, innovatiemanagement en productontwikkeling, supply chain management, externe communicatie en maatschappelijk verantwoord ondernemen.

De monitoring kan variëren van het door GIA-analisten laten volgen van een shortlist met websites die hoge prioriteit hebben, zoals concurrenten en branchespecifieke blogs en discussieforums, tot volledige monitoring van activiteit die plaatsvindt binnen meer dan 100 miljoen sites en bronnen. Voorbeelden hiervan zijn Twitter en Facebook, video sharing sites en Nederlandstalige sociale media platforms.

Onze lokale GIA-analisten extraheren de waarde en inzichten uit het sociale mediaveld, die vervolgens visueel kunnen worden gepresenteerd voor meer gebruiksgemak. Analytische rapporten met een samenvatting van de trends en thema's die zich binnen de sociale media afspelen worden wekelijks of maandelijks naar klanten gestuurd, al naar gelang hun behoefte. Aanvullend kunnen informatiefeeds worden geleverd die klanten realtime toegang bieden tot discussies binnen social media op het moment dat zij gaande zijn.

GIA werkt voor deze dienst samen met vooraanstaande technologieproviders voor geavanceerde monitoring en analysetools die tijdelijke signalering van actuele discussieonderwerpen mogelijk maken. Conversaties worden uitgesplitst naar het type media, de locatie van de discussie en talloze andere perspectieven die klanten kunnen helpen effectief te reageren op marktsignalen in sociale media.

De GIA Social Media Monitoring service dekt talen zoals Engels, Nederlands, Fins, Frans, Duits, Italiaans, Portugees, Russisch, Spaans, Zweeds, Japans, Koreaans en Mandarijn Chinees.

Het adviesbureau biedt de dienst aan binnen al haar branchespecialismen, te weten Automotive, Bouw en Vastgoed, Chemie, Energie, Grondstoffen & Milieu, Farma & Gezondheidszorg, Financiële dienstverlening, Industrie, Private Equity, Retail & Consumentenmarkten en Telecommunicatie, Technologie & Media.

"We have seen increasing interest among our clients to be aware of discussions in social media related to their industry. The services we have now launched are specifically designed to meet the needs of decision makers to not only monitor what is being said about their own company and brand, but to take a broader look and understand how conversations and opinions related to the competition, industry and broader business environment, may have impact on their business. Our social media monitoring service is a natural extension to the range of analytical market monitoring we already provide to our clients through our unique Intelligence Desk® service, which is always customized according to our clients' needs," aldus Ville Vanhala, Senior Vice President of Information Resources at Global Intelligence Alliance.

Over Global Intelligence Alliance (GIA)

Global Intelligence Alliance (GIA) is een strategische market intelligence en adviesgroep. GIA is ontstaan toen een team van market intelligence specialisten, management consultants, brancheanalisten en technologie-experts bijeenkwamen om een uitgebreide portfolio van maatwerkdiensten op te bouwen. Deze diensten lopen uiteen van marktmonitoring en software tot strategische analyses en adviesdiensten.

Vandaag de dag zijn wij de vaste partner voor organisaties die hun kennis over internationale markten willen vergroten en hun concurrentiepositie willen verbeteren. Onze uitgebreide branchekennis en aanwezigheid in meer dan 100 landen stelt onze klanten in staat om betere beslissingen te nemen.

Global Intelligence Alliance