Stichting Blik op Werk

maatregelen UWV

Dienstverlening door Blik op Werk naar aanleiding van mogelijke maatregelen UWV

23 november 2010

Blik op Werk ontvangt sinds vandaag veel telefoontjes om alsnog met terugwerkende kracht het Blik op Werk Keurmerk te ontvangen i.v.m. de eis van Kwaliteitsmanagement van UWV. Dit komt voort uit geluiden die komen uit bepaalde UWV regio's waar wordt aangegeven dat men naar verluid binnen twee weken het Keurmerk moet behalen.

Blik op Werk is toegewijd aan het bieden van een zo goed mogelijke dienstverlening aan haar klanten en is daarom pro-actief aan de slag gegaan met het verkennen van de impact en de mogelijkheden.

Voor dienstverleners betekent het dat u op zeer korte termijn het keurmerk zult moeten behalen. De realiteit is echter dat het behalen van het Keurmerk betekent dat u ook echt zaken op orde moet hebben. Resultaten moeten worden behaald, klanten en opdrachtgevers moeten tevreden zijn en enkele processen moeten op orde zijn. Daarnaast wordt het Keurmerk toegekend na een audit door een onafhankelijke auditor die is aangesloten bij een geaccrediteerde instelling.

Blik op Werk heeft inmiddels bij de auditoren verzocht een inschatting te geven over de beschikbare capaciteit is om in de komende periode eventuele aanvragen nog te behandelen. Zodra wij daarop reactie hebben kunnen we meer zeggen of het überhaupt mogelijk is om aan de vraag te voldoen.
Naast beschikbaarheid van auditoren zal het proces afhangen van uw persoonlijke situatie. Zo is reeds bekend dat het met terugwerkende kracht uitvoeren van een tevredenheidsonderzoek niet mogelijk zal zijn. Indien u dus geen voldoende tevredenheidscijfers* hebt kunt u niet alsnog het keurmerk verkrijgen.

Indien blijkt dat de ruimte niet beschikbaar is kunnen wij helaas niet binnen twee weken het Keurmerk toekennen. We adviseren u dan direct contact op te nemen met uw accounthouder om tot een oplossing te komen.


* conform de normen van Blik op Werk

Meer informatie

0900 25 45 679 (EUR 0,10 pm) email