Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters
SNT- medewerkers behalen MBO diploma
SNT Topcollege feliciteert haar studenten
donderdag 25 november 2010
Zoetermeer, 25 november 2010 - Customer care specialist SNT heeft aan
51 medewerkers op feestelijke wijze een MBO diploma uitgereikt. Op de
SNT vestigingen in Groningen, Ede en Zoetermeer ontvingen alle
geslaagden hun welverdiende diploma. Naast deze diploma's ontvingen 36
medewerkers een certificaat voor het positief afsluiten van het eerste
leerjaar van de MBO opleiding. SNT investeert in haar medewerkers en
feliciteert alle geslaagden.
ac Vermeer, algemeen directeur SNT, "SNT werkt continu aan het borgen
en verbeteren van de kwaliteit van haar dienstverlening. Dit doen wij
o.a. door te investeren in de ontwikkeling van onze contact center
medewerkers en de mogelijkheid te bieden voor het behalen van een
erkend diploma." In het contactcentervak is een groeiende behoefte aan
mensen die zich snel en goed een beeld kunnen vormen van een klant en
de behoefte of het probleem van deze klant. "Onze medewerkers delen
mijn Passie voor Klantcontact en ik ben er trots op dat zij ook
investeren in de uitbreiding van hun vakkennis. Goed opgeleide en
bevlogen medewerkers maken het verschil, want Klantcontact wordt gedaan
door mensen."aldus Jac Vermeer.
In samenwerking met SBK en ROC Twente heeft de afdeling training van
SNT erkende MBO opleidingen op diverse niveau's ontwikkeld. Iedere
agent binnen SNT doorloopt de basisfase die afgerond wordt met het
Startbewijs. Hiermee voldoet men aan het door de WGCC verplichte
starterscertificaat èn de aanvullende kwaliteitseisen van SNT. Na
afronding hiervan biedt SNT haar medewerkers de mogelijkheid om zonder
kosten een MBO opleiding te volgen. Medewerkers grijpen die gelegenheid
om verder te studeren aan, maar liefst 39 medewerkers ontvingen het
MBO3 diploma voor de tweejarige competentiegerichte opleiding voor
contact center medewerker. De overige 12 MBO geslaagden hebben de MBO1
opleiding succesvol afgerond. Naast Nederlands, Engels en Cultuur
worden in deze vervolgopleiding de verschillende aspecten van
klantcontact verder uitgediept.
"Door verschillende scenario's te ontwikkelen, kunnen we onze
medewerkers ook situaties laten ervaren die in de praktijk weinig
voorkomen, maar wel hoge eisen stellen aan de vaardigheden van onze
teammanagers, zoals bijvoorbeeld calamiteiten. Daarmee kunnen we in de
toekomst de kwaliteit van onze dienstverlening nog beter garanderen.",
aldus Patrick Hubers, manager COPC bij SNT.
Over SNT
De aanbieder van contact center services in Nederland met 25 jaar
ervaring. SNT werkt in Nederland en België voor klanten in diverse
sectoren zoals verzekeringsmaatschappijen, banken, diverse
A-consumentenmerken, IT-bedrijven, nutsbedrijven en internet service
providers. Daarnaast wordt SNT regelmatig ingeschakeld bij
overheidscampagnes, televisie of goede doelenacties en gemeentelijke
projecten. Op basis van een multi-channel aanpak via onder meer
telefoon, internet, SMS en chat werkt SNT resultaatgericht om de wensen
van haar klanten te kunnen realiseren op het gebied van bijvoorbeeld
klanttevredenheid, kostenbeheersing en verkoop.