Werkgeversvereniging Facilitaire Callcenters

SNT- medewerkers behalen MBO diploma

SNT Topcollege feliciteert haar studenten

donderdag 25 november 2010

Zoetermeer, 25 november 2010 - Customer care specialist SNT heeft aan 51 medewerkers op feestelijke wijze een MBO diploma uitgereikt. Op de SNT vestigingen in Groningen, Ede en Zoetermeer ontvingen alle geslaagden hun welverdiende diploma. Naast deze diploma's ontvingen 36 medewerkers een certificaat voor het positief afsluiten van het eerste leerjaar van de MBO opleiding. SNT investeert in haar medewerkers en feliciteert alle geslaagden.

ac Vermeer, algemeen directeur SNT, "SNT werkt continu aan het borgen en verbeteren van de kwaliteit van haar dienstverlening. Dit doen wij o.a. door te investeren in de ontwikkeling van onze contact center medewerkers en de mogelijkheid te bieden voor het behalen van een erkend diploma." In het contactcentervak is een groeiende behoefte aan mensen die zich snel en goed een beeld kunnen vormen van een klant en de behoefte of het probleem van deze klant. "Onze medewerkers delen mijn Passie voor Klantcontact en ik ben er trots op dat zij ook investeren in de uitbreiding van hun vakkennis. Goed opgeleide en bevlogen medewerkers maken het verschil, want Klantcontact wordt gedaan door mensen."aldus Jac Vermeer.

In samenwerking met SBK en ROC Twente heeft de afdeling training van SNT erkende MBO opleidingen op diverse niveau's ontwikkeld. Iedere agent binnen SNT doorloopt de basisfase die afgerond wordt met het Startbewijs. Hiermee voldoet men aan het door de WGCC verplichte starterscertificaat èn de aanvullende kwaliteitseisen van SNT. Na afronding hiervan biedt SNT haar medewerkers de mogelijkheid om zonder kosten een MBO opleiding te volgen. Medewerkers grijpen die gelegenheid om verder te studeren aan, maar liefst 39 medewerkers ontvingen het MBO3 diploma voor de tweejarige competentiegerichte opleiding voor contact center medewerker. De overige 12 MBO geslaagden hebben de MBO1 opleiding succesvol afgerond. Naast Nederlands, Engels en Cultuur worden in deze vervolgopleiding de verschillende aspecten van klantcontact verder uitgediept.

"Door verschillende scenario's te ontwikkelen, kunnen we onze medewerkers ook situaties laten ervaren die in de praktijk weinig voorkomen, maar wel hoge eisen stellen aan de vaardigheden van onze teammanagers, zoals bijvoorbeeld calamiteiten. Daarmee kunnen we in de toekomst de kwaliteit van onze dienstverlening nog beter garanderen.", aldus Patrick Hubers, manager COPC bij SNT.

Over SNT
De aanbieder van contact center services in Nederland met 25 jaar ervaring. SNT werkt in Nederland en België voor klanten in diverse sectoren zoals verzekeringsmaatschappijen, banken, diverse A-consumentenmerken, IT-bedrijven, nutsbedrijven en internet service providers. Daarnaast wordt SNT regelmatig ingeschakeld bij overheidscampagnes, televisie of goede doelenacties en gemeentelijke projecten. Op basis van een multi-channel aanpak via onder meer telefoon, internet, SMS en chat werkt SNT resultaatgericht om de wensen van haar klanten te kunnen realiseren op het gebied van bijvoorbeeld klanttevredenheid, kostenbeheersing en verkoop.