Sanoma Uitgevers

iPad App

Sanoma maakt Custom Media iPad App

---

25.11.10
Sanoma en Electronic Arts lanceren, onder de naam Gamerelease, een App voor de iPad met daarin informatie over gaming najaarstitels van EA. De app is in Nederland en Vlaanderen gratis te downloaden via de iPad App Store.

Naast een overzicht van alle titels die Electronic Arts de komende 6 maanden zal releasen, biedt de iPad app achtergrondartikelen over Need for Speed Hot Pursuit, EA SPORTS FIFA 11 en De Sims 3 voor de console. Verder een exclusief interview met de oprichters van Bioware over Dragon Age 2 en kunnen gebruikers meer te weten komen over de beschikbare EA games voor op de iPad.

Bas Meijer CRM & Online Manager Benelux Electronic Arts: "Voor ons is het belangrijk om te blijven vernieuwen en verrassen in de manier waarop we onze informatie aanbieden. We zien een groeiend aantal gamers gebruik maken van de iPad als informatiebron. Het biedt ons een mooie kans om het potentieel van dit medium te testen.

Apps op aanvraag
Sanoma deed het projectmanagement en verzorgde de content, vormgeving en het creatieve concept. Na deze succesvolle test biedt Sanoma iPad apps standaard aan als Custom Media. Onlangs werd voor het Oranje Kruis ook al de Custom Media EHBO Kids iPhone app ontwikkeld. Eric Ariëns, content publishing director Sanoma Digital: De meerwaarde voor Custom Media apps voor tablets en smartphones van Sanoma is drieledig: we hebben de content in huis, we hebben veel ervaring op het gebied van Apps en we kunnen het downloaden van dergelijke applicaties aanjagen via ons eigen netwerk met iPad en iPhone apps zoals die van NU.nl, Gamer.nl Autoweek en Viva.

Kort maar krachtige interactie
Kris Boon, manager video gaming Sanoma Uitgevers: Wij zien dit tot nog toe eenmalige iPad-magazine voor EA als een korte burst van informatie, iets wat even compleet je aandacht opeist. Om die reden is het magazine ook niet te groot en lang. Het kan optimaal gecombineerd worden als verdieping op een banner-campagne of als een soort tag-on van een print magazine, waarbij je op iPad interactiviteit en video kunt toevoegen.

Voor het magazine zijn diverse conversie- en interactiemomenten ingebouwd. Zo worden het aantal bekeken video's gemeten, hoe lang mensen het magazine gemiddeld lezen en zit er een prijsvraag met simpele enquête in. Op basis van deze resultaten experimenteert de gamesunit in 2011 weer verder, zowel met EA als met andere gaming partijen.

De Gamerelease is te vinden door in de App Store en te zoeken op trefwoord EA Gamerelease of via
http://itunes.apple.com/nl/app/ea-gamerelease/id397963879.