Nederlandse Spoorwegen

Utrecht, 23 november 2010

Na Starbucks, HEMA, Unox nu ook Sissy-Boy Homeland op NS-stations
· Leiden CS en Sissy-Boy vullen elkaar aan met eigentijds winkelconcept

Sissy-Boy Homeland opent donderdag 25 november haar deuren op Leiden Centraal, de allereerste vestiging op een NS-station. Sissy-Boy biedt een gevarieerd assortiment op het gebied van interieur- en verzorgingsproducten. Algemeen directeur van NS-dochter Servex, Madeleine van der Zwaan: "Door de samenwerking met Sissy-Boy Homeland zetten we opnieuw een stap in het verbeteren van het winkelaanbod op de Nederlandse stations. Wij vergroten de keuze voor de reiziger op het station door de samenwerking aan te gaan met sterke merken zoals Starbucks, HEMA, Unox en nu ook Sissy-Boy Homeland. Het aanbod in de Sissy-Boy winkel is afgestemd op de behoeften van treinreizigers. Reizigers kunnen bij Sissy-Boy even naar binnen lopen voor bijvoorbeeld een cadeau of een kledingaccessoire. Dit alles in de herkenbare stijl van Sissy-Boy. NS speelt hiermee in op de behoefte van reizigers om naast eten en drinken, ook andere onderscheidende kwaliteitsproducten te kunnen kopen op het station". Op donderdag 25 november om 10.00 uur 's ochtends zal de winkel van Sissy-Boy Homeland op Leiden Centraal feestelijk geopend worden door Sissy-Boy en Servex. Bovendien worden de reizigers die dag op een leuke manier attent gemaakt op de nieuwe winkel van Sissy-Boy op het station. De bezoeker van Sissy-Boy treft op Leiden Centraal (95.000 bezoekers per dag) een volwaardige winkel met vele bekende en vertrouwde producten. "Sissy-Boy heeft haar eigen karakter, we willen verrassen en prikkelen, ook op nieuwe en unieke locaties zoals het station. En we beantwoorden hiermee aan de wensen van de stationsbezoekers: goede kwaliteit, snelle service en vriendelijk personeel". aldus Michael Smit, directeur en oprichter Sissy-Boy.

Noot aan de redactie NS Persvoorlichting 030-2357070 De foto's zijn vrij van rechten te gebruiken en donderdag 25 november vanaf 15.00 te downloaden op: http://www.flickr.com/photos/tychoseye/sets/72157625430119954/

Sissy-Boy is opgericht door Michael Smit in 1982. Sissy-Boy is een totaalconcept voor het hele gezin. Je kunt er niet alleen goede en draagbare kleding kopen voor mannen, vrouwen en de Junior collectie voor kids, maar ook interieuren verzorgingsproducten. Sissy-Boy heeft een uitgebreid assortiment dat het hele jaar door vernieuwd en up-to-date gehouden wordt. Op basis van eigen inspiratie-bronnen, kleuren en vormen komt de unieke Sissy-Boy uitstraling tot stand.

NS Groep N.V., Utrecht Handelsregister Utrecht 30124358



Datum Pagina 2/2

Servex horeca- en retailformules is een dochteronderneming van NS Poort en exploiteert al meer dan 30 jaar diverse horeca- en retailformules op de NS-stations. In totaal werken ruim 4.000 medewerkers bij de formules van o.a. AH to go, Smullers, Kiosk, Starbucks, HEMA, Unox, Burger King, Julia's, Shakie's, SWIRL'S en andere bekende formules op NS-stations.

NS NS is in Nederland de grootste reizigersvervoerder op het spoor. De treinen van NS houden Nederland mobiel. Per dag bereiken ruim 1,1 miljoen NS-klanten hun bestemming zonder files of parkeerproblemen. De elektrische treinen van NS zijn een zeer energie- en klimaatvriendelijk vervoermiddel met een lage CO2-uitstoot. Op de 383 stations biedt NS een scala aan voorzieningen om de reizigers van dienst te zijn. NS Reizigers verzorgt het vervoeren van de reizigers en de informatie en service op de stations en in de treinen. NS Poort ontwikkelt, beheert en exploiteert de stations(gebieden) in Nederland, zodanig dat dit aangename en levendige plekken zijn om te verblijven, werken, wonen, winkelen en recreëren. NedTrain zorgt voor de treinen van NS: van schoonmaak tot technisch onderhoud en schadeherstel. NS Hispeed verbindt Nederland met het hart van belangrijke Europese steden. De hogesnelheidstreinen Thalys en ICE en de internationale Intercity's zijn een slim en duurzaam alternatief voor vliegtuig en auto op afstanden tot 600 kilometer. Abellio benut de kansen van de Europese vrije spoormarkt, bijvoorbeeld door samen met de Britse onderneming Serco spoorwegconcessies in het Verenigd Koninkrijk te exploiteren.






---- --