2 Miljoen consumenten gaan gebruik maken van online kortingsbonnen


Online kortingsbonnen nemen nu ook een vlucht in Nederland

DEN HAAG, 20101125 -- Kortingisleuk.nl is er als eerste in Nederland in geslaagd om diverse retailers en fabrikanten samen te brengen om gezamenlijk kortingsbonnen aan te bieden. Fabrikanten laten consumenten kennis maken met innovaties en bieden aantrekkelijke kortingen aan. Het enorme succes van Kortingisleuk.nl is terug te zien in het snel groeiende ledenaantal, dat voor 2012 op zal lopen tot ongeveer 2 miljoen. "Binnenkort lanceren we een mobile App met QR codes, nog handiger voor de consument," aldus Anneke van der Wetering, Internet Marketeer bij Kortingisleuk.nl.

Dit platform is ontstaan naar aanleiding van de zwakke economische situatie en het grote succes van e-couponing websites in het buitenland. Iedereen houdt de portemonnee in de gaten en Kortingisleuk.nl biedt tot 70% korting op de dagelijkse boodschappen. Op het platform zijn er nu al bonnen van DA Drogisterijen, Dekamarkt, Dobey Dierenspeciaalzaken, La Place, Bruna en BoerenBond/ Welkoop vinden.

In het afgelopen jaar werden in Amerika meer dan 3.2 miljard coupons ingeleverd, een stijging van bijna 24% ten opzichte van het voorgaande jaar. In Nederland kent de consument dit concept alleen voor pretparken en sauna's. Dat gaat veranderen door de recentelijke lancering van het eerste online e-couponplatform www.kortingisleuk.nl.

"Nederlanders zijn echte spaarders en gek op korting," aldus Jeroen Lubbers, medeoprichter van Kortingisleuk.nl, die zelf jarenlang werkzaam is geweest als key account manager bij Unilever. "Een kortingsbon is eigenlijk een boodschappenlijstje dat direct geld bespaart."

Kortingisleuk.nl is een onderneming die kortingsbonnen publiceert in samenwerking met fabrikanten en retailers. Daarnaast biedt Kortingisleuk.nl de mogelijkheid om geld-terug-acties online te verwerken. Alle acties worden ondersteund met professionele marketingcampagnes.