Bavaria verkozen tot beste marketingbedrijf 2010

26/11/2010 11:14

Bavaria NV

Bierbrouwer Bavaria is gisterenavond tijdens de uitreiking van de NIMA awards in het Miele Inspirience Center Vianen verkozen tot beste marketingbedrijf van het jaar 2010. Marketing manager Frenkel Denie van Bavaria ontving deze prestigieuze marketingprijs gisteravond uit handen van juryvoorzitter Rene Repko. Andere genomineerden waren Ditzo, Wehkamp.nl en Hema.

Juryrapport

De jury prees Bavaria vanwege haar aanhoudende inspanningen om het merk Bavaria op een geheel eigen wijze op de kaart te zetten. Men sprak over Bavaria als 'Parel uit het Zuiden', de missie om de brouwerij zo goed mogelijk over te dragen aan de volgende generatie werd zeer gewaardeerd. Eigenzinnigheid blijkt in de genen te zitten. Zo heeft Bavaria juist flink geïnvesteerd in economische slechtere tijden. Er is tegen de conventies in de branche in, gekozen voor een geheel eigen kleur en vormtaal. Dat heeft geleid tot een succesvolle restyling van het merk. Daarbij wordt geappelleerd aan alle zintuigen, het veroveren van Nederland met het voltallige personeel, de succesvolle introductie van Bavaria 0.0% witbier en Bavaria babes met de DutchDress. Het Bavaria-jaar is niet onopgemerkt voorbij gegaan.'

Peer Swinkels, verantwoordelijk directielid van Bavaria: 'Wij zijn enorm trots op deze prijs, het is een ware beloning voor alle Bavaria medewerkers die de afgelopen jaren hebben gewerkt aan onze belangrijkste missie; het veroveren van de harten van onze klanten. Bavaria wil verrassen en heeft een traditie opgebouwd waarin onverwachte combinaties centraal staan. De consistente lijn van uitdager (Zo.) proberen we daarbij nooit uit het oog te verliezen. Uit onze resultaten van de afgelopen twee jaar blijkt dat consumenten dat heel goed oppakken. Het is een grote eer dat ook onze marketingvakgenoten onze inspanningen waarderen.'

NIMA awards

De uitreiking van de NIMA awards is het jaarlijkse hoogtepunt in de marketingsector. Om in aanmerking te komen voor een NIMA awards moet een organisatie uitblinken in markt- en klantgerichtheid, succes en continuïteit, en vernieuwend en onderscheidend vermogen. Uiteindelijk leiden al deze criteria tot een inspirerende bijdrage aan het vakgebied. De NIMA awards zijn bestemd voor het beste marketingbedrijf van het jaar en voor de drie beste product/markt-combinaties, marketingcases of marketingconcepten.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.com) en zichtbaar op www.perssupport.nl.