Frugi Venta (Groenten en Fruit Handelsplatform Nederland)


26-11-2010
Actieplan gepresenteerd voor gezonde glasgroentesector

Er is een gezamenlijke visie, vertaald in een actieplan om de afzet van kasgroenten te versterken. Een kerngroep met bedrijven en brancheorganisaties, waaronder Frugi Venta, wil hiermee de weg effenen naar een gezond toekomstperspectief van deze tuinbouwsector.

De kerngroepleden zijn het erover eens, dat er een doorbraak nodig is om de nijpende marktsituatie in de glasgroentesector te doorbreken. Door middel van een gezamenlijke visie en een actieplan moet de weg geëffend worden naar een gezond toekomstperspectief voor de tuinbouwketen. De kerngroep is dit voorjaar ingesteld na een oproep van de toenmalig minister Verburg.

Afspraken
Het is voor het eerst dat een gezamenlijke visie (`De consument centraal') op tafel ligt over de toekomst van de glasgroentesector. In de kerngroep met zijn afspraken gemaakt om de visie op een tiental punten daadwerkelijk met actie te ondersteunen. De regie ligt hiervoor bij de brancheorganisaties LTO Glaskracht Nederland, Dutch Produce Association (DPA) en Frugi Venta, het Groenten en Fruit Handelsplatform Nederland.

Een verkorte versie van het Manifest 'De consument centraal' is hier te downloaden.

Zie het origineel