Ingezonden persbericht


Utrecht, vrijdag 26 november 2010

Yunoo.nl uitgeroepen tot Website van het Jaar 2010!

Yunoo.nl is door het Nederlandse publiek uitgeroepen tot de beste Website van het Jaar 2010. Yunoo won tevens de verkiezing 'beste financiële website'. Dit werd bekend tijdens de feestelijke Website van het Jaar-awardshow die op 25 november 2010 plaatsvond in de Beurs van Berlage, te Amsterdam.

Jaarlijks terugkerende publieksprijs
De verkiezing voor Website van het Jaar wordt jaarlijks gehouden en werd voor de negende keer georganiseerd door marktonderzoeksbureau MetrixLab en e-business magazine Emerce. Net als vorig jaar kon de Nederlandse consument in 21 categorieën stemmen op hun favoriet. Stemmers konden hun mening geven over inhoud, navigatie en ontwerp van genomineerde websites. In totaal waren er 270 websites genomineerd en zijn er in zes weken meer dan anderhalf miljoen stemmen uitgebracht.

Beste website, zowel algemeen als financieel
Yunoo kreeg, gemeten over alle deelnemende websites, de allerhoogste waardering en mag zich hiermee een jaar lang 'Website van Jaar 2010' noemen. Binnen de categorie 'financieel' werd Yunoo ook als beste website gekroond. Rabobank won in de financiële categorie de prijs voor meest populaire website. De prestigieuze titel beste Website van het Jaar werd eerder gewonnen door websites als Google, Hyves en Tweakers.

De echte winnaar is de financieel slimme consument Deze titel is een overwinning voor de Nederlandse consument die financieel bewust is, óf dat wil worden. Yunoo biedt hen een onafhankelijk en gratis platform waarmee ze inzicht krijgen in persoonlijke financiën, besparen op vaste lasten en kennis opdoen over geldzaken. Yunoo is opgezet in nauwe samenwerking met haar gebruikers. Yunoo bedankt hen dan ook enorm voor hun steun en stem. Dat Yunooo aansluit op de behoeften van de consument, blijkt ook uit een recent onderzoek van CentiQ, waarin een derde van Nederland aangeeft een digitaal huishoudboekje te willen gaan gebruiken. In een test met digitale huishoudboekjes in het decembernummer van de Consumentengids krijgt Yunoo het hoogste rapportcijfer qua gebruiksmogelijkheden.

Yunoo in de Plus
Het jaar 2010 staat voor Yunoo in het teken van groei en uitbreiding. Zo werd in september 2010 de honderdduizendste geregistreerde gebruiker begroet, waarmee Yunoo het grootste online huishoudboekje van Nederland werd. Tevens won Yunoo de publieksprijs bij de Accenture Financial Services Innovation Awards. Ook werden belangrijke uitbreidingen gedaan aan het platform, waaronder het aanbieden van een uitgebreide versie van de dienstverlening onder de naam Yunoo Plus.

Uitreiking titel Website van het Jaar 2010 aan Yunoo (foto: Emerce / Fotograferen.net)

----------
NOOT VOOR DE REDACTIE,

Ingezonden persbericht