Ingezonden persbericht



Amsterdam, 26 november 2010

ABN AMRO eerste Europese bank met LinkedIn company pages

De bank breidt informatie flink uit op zakelijke netwerksite LinkedIn

ABN AMRO zet intensief in op informatieverstrekking aan klanten en potentiële klanten via zakelijk netwerk LinkedIn. Vanaf vandaag breidt ABN AMRO haar netwerkactiviteiten op LinkedIn flink uit. De bank is de eerste in Europa met deze service.

Op de LinkedIn company pages stelt ABN AMRO informatie gratis beschikbaar voor (potentiële) klanten. Zo is er informatie te vinden over de Beleggers Academy, de startersscan voor ondernemers en over de sectorrapporten van sectoren als Media & Technologie en Industrie. Bezoekers kunnen 'recommendations' achterlaten en publicaties over ABN AMRO in het nieuws lezen. Ook zijn filmpjes van ABN AMRO te zien.

ABN AMRO wil haar klanten graag maximaal en via alle kanalen van dienst zijn. "Twee miljoen mensen in Nederland zijn op LinkedIn actief en dat aantal groeit. Dat zijn onze (potentiële) klanten. Wij vinden het belangrijk om ook via nieuwe media met onze klanten in contact te zijn," licht Arno IJssels, Directeur Directe Kanalen toe.

ABN AMRO is per 1 september met een webcareteam actief op Twitter. Daarnaast kunnen klanten via de iPhone hun saldo checken. Binnenkort komt daar het kunnen zien van bij- en afschrijvingen bij. Later komen deze functionaliteiten ook beschikbaar voor Android, iPad en Blackberry.

Eerder was ABN AMRO ook al actief op LinkedIn. Die pagina's verdwijnen nu: op één overzichtelijke pagina is alle informatie te vinden.

Voor een kijkje op de vernieuwde LinkedIn pagina:
http://www.linkedin.com/company/abn-amro/products

Noot voor redacties

Noot voor de redactie,