Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Rotterdam, 16 november 2010

Magazine 'GMG Deluxe' als bijlage bij NRC Handelsblad

Op zaterdag 27 november 2010 biedt NRC Handelsblad haar lezers een een nieuwe bijlage met de naam 'GMG DeLuxe' of kortweg 'Deluxe'. Het 80 pagina's dikke magazine is geproduceerd door Gijrath Media Groep (GMG) en bevat artikelen over luxe, in de meest brede zin des woords. Vooralsnog is deze bijzondere bijlage eenmalig, maar als het magazine goed wordt ontvangen door de lezers en adverteerders, verschijnen er volgend jaar vier afleveringen.

Inspiratiebronnen voor Deluxe zijn 'How to Spend it' (van de Financial Times), 'WSJ' (van de Wall Street Journal) en 'Vanity Fair'. De redactionele leiding is in handen van Onno Aerden, die voor GMG al bij verschillende tijdschriften is betrokken. GMG maakt het magazine en werft de adverteerders; NRC Media verzorgt de druk en de distributie. Deluxe wordt gedrukt in een oplage van 300.000 stuks op 90 grams papier. Het formaat is 230 mm x 300 mm.

"Wij doen waar we goed in zijn, maar nu voor een heel groot publiek", zegt GMG-directeur Yves Gijrath. Hans Nijenhuis, directeur-uitgever van NRC Media, ziet Deluxe vooral als een cadeau voor de lezers. "We weten dat een groot deel van onze lezers geĂŻnteresseerd is in magazines", zegt Nijenhuis. "Bovendien is het een extra bron van inkomsten voor het bedrijf."

In het eerste nummer vertellen bekende en minder bekende landgenoten over hun persoonlijke beleving van luxe, geven bankiers in de City van Londen aan hoe het ze vergaat na de crisis en neemt de redactie een kijkje achter de schermen van de meest prestigieuze golfclub van Nederland. In de rubriek The Luxury Department vindt de lezer stijlvolle gadgets en uitzonderlijke reisbestemmingen.

Noot voor de redactie (