Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

CCO nog niet voorbereid op bedreigingen vanuit social media

Ervaring met crisis- en issuemanagement wordt steeds belangrijker

DEN HAAG, 29 november 2010 ­ Organisaties en merken worden steeds vaker geconfronteerd met online reputatie bedreigingen. Uit het jaarlijkse onderzoek The Rising CCO III, uitgevoerd door executive search bureau Spencer Stuart en het internationale PR-bureau Weber Shandwick, blijkt dat 34% van de Chief Communications Officers (CCOs) in de afgelopen twaalf maanden te maken heeft gehad met een reputatiebedreiging vanuit social media. Tegelijkertijd zegt 33% van de ondervraagden dat zij niet voorbereid zijn om deze bedreigingen het hoofd te bieden.

In 2011 wordt de bedreiging vanuit social media het belangrijkste issue voor CCO's. Zij voorzien dat social en online media de grootste uitdagingingen maar ook mogelijkheden biedt. Er wordt verwacht dat de activiteiten van communicatieafdelingen op het gebied van social media en blogs het snelst zullen groeien in de volgende twaalf maanden. Dit is een stijging in twee jaar van 28% in 2008 naar 41% in 2010. Om deze reden is het evengoed noodzakelijk voor CCO's om zich te richten op crisis- en issuemanagement. De vraag naar CCO's met deze ervaring is dan ook bijna verdubbeld in drie jaar, namelijk van 33% in 2007 tot 61% in 2010.

Het volledige rapport 'The Rising CCO III' kunt u hier downloaden.

# voor de redactie, niet ter publicatie #