Volendam Music BV

Dyanne Beekman ontwerpt exclusieve kledinglijn voor McDonald's medewerkers

Medewerkers McDonald's bepalen straks hun eigen 'look'

Amsterdam, 29 november 2010 - Speciaal voor de medewerkers van McDonald's in Nederland ontwerpt Dyanne Beekman een exclusieve kledinglijn. Geheel in lijn met de filosofie van de bekende imageconsultant kan de McDonald's medewerker zijn eigen stijl invullen binnen de algemene crewkleding 'look'. Daarom staat 'eigenheid binnen teamspirit' centraal in de nieuwe kledingstijl. McDonald's vindt het belangrijk dat de kleding lekker zit en dat medewerkers de kleding met trots kunnen dragen. Bijzonder is dat de medewerkers zelf een rol spelen bij het ontwikkelingsproces van de kleding. Hiermee sluit de samenwerking met Dyanne Beekman aan bij de strategie van McDonald's als betrokken werkgever. McDonald's en Dyanne Beekman verwachten de nieuwe kledinglijn in de loop van de tweede helft van 2011 te introduceren.

In het ontwerp van de nieuwe kleding telt de mening van de medewerkers van McDonald's mee. Zo vinden een workshop en een draagproef met een aantal crewleden plaats, zodat Dyanne Beekman rekening kan houden met de wensen van de crew. In de kledinglijn kan de medewerker door middel van kleine veranderingen zichzelf straks zo 'stylen' dat het aansluit bij zijn of haar persoonlijkheid.

Dyanne Beekman: "Wij zien bedrijfskleding als iets waarmee de medewerker trots kan uitstralen en zijn persoonlijkheid kan versterken, zonder de functies van bedrijfskleding uit het oog te verliezen, zoals het uitstralen van eenheid en verbondenheid binnen een bedrijf. Door variaties in de kleding, een comfortabele pasvorm en een ontwerp dat zoveel mogelijk 'tailormade' is te bieden, geven we iedere medewerker van McDonald's de mogelijkheid om uniek te zijn binnen het team en zijn of haar persoonlijke identiteit te versterken. Een samenwerking met McDonald's betekent voor ons daarom een mooie gelegenheid om straks ruim 15.500 mensen zich goed te laten voelen in hun dagelijkse werk."

De samenwerking met Dyanne Beekman is typerend voor het werkgeversbeleid van McDonald's. Jo Sempels, Algemeen Directeur McDonald's Nederland: "Met ruim 15.500 medewerkers vormen onze mensen het hart van de organisatie en daarmee voor een groot deel ons succes. Met de nieuwe kledinglijn willen we fun en teamspirit op de werkvloer stimuleren. Daarnaast bieden we onze medewerkers de flexibiliteit om met de kleding een eigen stijl te bepalen binnen het team."

Een belangrijk speerpunt van het beleid van McDonald's als betrokken werkgever is daarnaast de persoonlijke en professionele ontwikkeling van de crew. Zo kunnen medewerkers aan de McDonald's Academy, het eigen opleidingssysteem van het bedrijf, een erkend MBO-diploma halen. "We bieden onze medewerkers diverse opleidingsprogramma's aan. Dit doen we om ze te stimuleren het beste uit zichzelf te halen en om ze optimaal te laten functioneren. Om deze reden willen we dat onze medewerkers zich ook goed voelen in de kleding die ze dragen. We kijken dan ook erg uit naar de nieuwe kledingstijl die Dyanne Beekman voor ons ontwerpt", aldus Jo Sempels.

McDonald's als werkgever

In de 225 McDonald's restaurants in Nederland werken ruim 15.500 mensen, wat McDonald's tot een belangrijke werkgever maakt. Veel crewleden hebben bij McDonald's hun eerste baan en McDonald's ziet dan ook de training, opleiding en ontwikkeling van de medewerkers als een van de belangrijkste taken. Niet alleen om hen optimaal te laten functioneren in de restaurants, maar ook om bij te dragen aan hun persoonlijke en professionele ontwikkeling. Met een uitgebreid intern opleidingssysteem zorgt McDonald's ervoor dat medewerkers kunnen doorgroeien naar managementfuncties. Een belangrijk onderdeel van dit systeem is de McDonald's Academy, waar medewerkers een officieel mbo-diploma kunnen behalen.

Over de Beekman Group

De Beekman Group bestaat vijftien jaar en is ontstaan uit Beekman Styling, het bedrijf dat Dyanne Beekman oprichtte met een 'mission statement': 'versterking van het individu middels imageconsulting en stylingadvies'. De Beekman Group omvat verschillende divisies: Beekman Styling; de kledingmerken DYANNE, CHRISTIAN by dyanne en Beekman International, de bedrijfskledingdivisie van de Beekman Group; de tak Events ontwikkelt evenementen, waaronder Fashion in Focus. Tenslotte zijn de divisies Microtv en Televisie respectievelijk verantwoordelijk voor het samenwerkingsverband met wehkamp.nl en het programma Look of Love (RTL 4). De onderneming heeft een breed draagvlak: van imagoconsulting voor bedrijven tot stylingadvies en van workshops tot bedrijfstrainingen op maat voor jong en oud.