30 november: MWG onderzoeksbijeenkomst
Nooit eerder is zo kort na de daadwerkelijke congressen deze middag
georganiseerd, waardoor je de gelegenheid hebt kennis te nemen van de
belangrijkste ontwikkelingen binnen onderzoek.
De congressen die centraal staan zijn: het ESOMAR WM3 congres, de asi
European Radio- and Televsion conference, het ARF Rethink, congres en
het I-Com congres.
Op deze congressen kwamen toonaangevende mediaonderzoekers uit
Nederland en andere landen bijeen om de laatste stand van
mediaonderzoek te presenteren en te bediscussiëren.
Op basis van deze congressen hebben we verschillende themas
geselecteerd die overal aan de orde zijn geweest en relevant zijn voor
kennis en kunde in Nederland.
Dagvoorzitter Lex van Meurs (Intomart GfK) zal een inleiding geven over
de verschillende congressen en kort een paar opmerkelijke hoogtepunten
noemen.
De sprekers:
Frans Kok (JIC STIR)
Vertelt over hybride meten van audiences en de gevolgen voor de
Nederlandse situatie. Wat zijn de internationale ontwikkelingen, wat
zijn de verschillen tussen landen en waar wordt met name over
gesproken. Hij baseert zijn verhaal op lezingen die hij heeft
bijgewoond bij I-com en ARF.
Ronald Jansen (de Vos & Jansen)
Praat ons bij over de laatste ontwikkelingen over de IPSOS meter
waarbij radiobeluistering met behulp van een mobiele telefoon wordt
gemeten en hoe het nieuws op de Deense radio aantrekkelijker is
gemaakt. Tevens zal hij ingaan op de ontwikkeling met betrekking tot
APS op een mobiele telefoon.
Dominique Vancraeynest (GfK Audimetri)
Vertelt over de bij Esomar en asi gepresenteerde Engelse en Amerikaanse
onderzoeken waarbij return path data van digitale set top boxen wordt
getransformeerd tot kijkdata zoals we die kennen van de kijkmeter. Een
belangrijk aandachtpunt gezien de veranderingen die er wereldwijd
gaande zijn op dit gebied.
Alle sprekers zullen uiteraard de impact en betekenis voor de
Nederlandse situatie toelichten. Kortom: een middag waarin de meest
recente ontwikkelingen op het gebied van media-onderzoek besproken
worden en er een link gelegd wordt naar onze dagelijkse praktijk.
Tijd:
15.30 uur ontvangst
16.00 uur aanvang programma
17.30 uur einde bijeenkomst en borrel (tot 18.30)
Voor MWG leden is de bijeenkomst gratis, niet leden betalen 70,- excl.
btw.
Media Werkgroep