Apple Nederland

iAd van Apple vanaf december ook in Europa beschikbaar

Revolutionair mobiel reclamenetwerk in Europa van start met reclames van L'Oréal, Renault, Louis Vuitton, Nespresso, Perrier en Unilever

18 november, 2010 - Apple heeft vandaag bekendgemaakt dat iAd, het revolutionaire mobiele reclamenetwerk van Apple, vanaf december ook beschikbaar zal zijn in het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk, en vanaf januari ook in Duitsland. De lancering van iAd in Europa wordt kracht bijgezet door iAds van L'Oréal, Renault, Louis Vuitton, Nespresso, Perrier, Unilever, Citi, Evian, LG Display, AB InBev, Turkish Airlines en Absolute Radio. Sinds iAd in juli van dit jaar in de Verenigde Staten is geïntroduceerd, is het reclamenetwerk een efficiënte nieuwe manier voor adverteerders gebleken om miljoenen iPhone- en iPod touch-gebruikers direct vanuit hun favoriete app te bereiken. Tegelijkertijd vormt iAd voor ontwikkelaars een belangrijke nieuwe inkomstenbron. Binnen krap vier maanden tijd maakt bijna de helft van de 25 grootste adverteerders in de Verenigde Staten gebruik van iAd*, volgens onderzoeksbureau IDC goed voor een aandeel van 21 procent van de inkomsten van mobiele reclames in 2010.**

"We zijn erg blij dat we vooraanstaande bedrijven hebben kunnen toevoegen aan ons iAd-netwerk in Europa en zo nog meer mogelijkheden kunnen bieden aan ontwikkelaars", aldus Andy Miller, vice president van iAd. "In slechts vier maanden tijd is het aantal adverteerders verdubbeld, wat voor duizenden ontwikkelaars een waardevolle nieuwe inkomstenbron betekent."

"L'Oréal is als toonaangevend cosmeticabedrijf continu bezig haar producten op de beste manier onder de aandacht van haar klanten te brengen. iAd was daarom voor ons een logische keuze", zegt Marc Menesguen, hoofd Strategic Marketing van L'Oréal. "We zijn erg onder de indruk van de kwaliteit, de interactiviteit en het enorme gebruiksgemak van iAd. Dit biedt ons de unieke mogelijkheid om zowel betrokken als kritische klanten digitaal te bereiken en te dienen. We hebben daarom besloten om Lancôme te gebruiken voor onze iAd-reclamecampagne."

Met iAd, dat is geïntegreerd in iOS 4, kunnen gebruikers direct vanuit de app waarin ze bezig zijn, reageren op reclames, zelfs wanneer ze een video bekijken, een game spelen of via een reclame een app of iTunes-materiaal downloaden. Gemiddeld wordt een iAd iets langer dan een minuut bekeken. iAds combineren de kracht van het verhaal van tv-reclames met de interactiviteit van de digitale wereld. Het resultaat: een compleet nieuwe manier van reclame maken.

Adverteerders kunnen voor meer informatie terecht op advertising.apple.com . Ontwikkelaars die zich bij het iAd-netwerk aansluiten, kunnen heel eenvoudig reclames in verschillende structuren in hun apps opnemen. Ontwikkelaars ontvangen via iTunes Connect standaard 60 procent van de iAd-netwerkopbrengsten. Ontwikkelaars kunnen zich via developer.apple.com/iad aansluiten bij het iAd-netwerk. Daarnaast bevat deze site meer informatie over het iAd-platform.


* Afkomstig uit de lijst van de 100 grootste nationale adverteerders van 2009 op basis van uitgaven voor reclame (Advertising Age, 20 juni 2010).


** Verwachtingen voor mobiele reclames voor 2010 in de Verenigde Staten, gepubliceerd door BusinessWeek.com op 26 september 2010.

Apple is de producent van de Mac, de beste personal computer ter wereld, en van OS X, iLife, iWork en professionele software. Op het gebied van de digitale muziek voert Apple de revolutie aan, met zijn iPods en de iTunes Store op het internet. En de revolutionaire iPhone en App Store hebben de wereld van de mobiele telefoon op z'n kop gezet. De jongste loot aan de innovatiestam van Apple is de magische iPad, die de toekomst van mobiele media en computers een gezicht heeft gegeven.

Perscontact:
Jurriaan Trommels
Apple
trommels_j@apple.com
06 53865628

AAN DE REDACTIE: Bezoek voor aanvullende informatie Apple's PR website of bel Apple's Media Helplijn op 020 5352728

© 2010 Apple Inc. Alle rechten voorbehouden. Apple, het Apple logo, Mac, Mac OS, Macintosh, iAd, iPhone, iPod touch en iTunes zijn handelsmerken van Apple. Andere bedrijfs- of productnamen kunnen handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars.