AEGON

AEGON wint SponsorRing voor afscheid schaatsen

Het lastigste onderdeel van een heel langlopend sponsorcontract is de beëindiging daarvan. Toen AEGON door de crisis moest besluiten tot beëindiging van het 25 jarig KNSB-hoofdsponsorschap, lag er een zware verantwoordelijkheid. De titel "Vader
van het Schaatsen" is immers niet zomaar een erenaam. Die titel verplichtte AEGON tot het goed overdragen van het hoofdsponsorschap en het organiseren van een passend afscheid van de schaatssport. Gisteravond werd AEGON hiervoor beloond
met een SponsorRing in de categorie Sport.
Het doel van de Stichting SponsorRing is het vakgebied sponsoring in de breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren. Dit doet de stichting ondermeer door het uitreiken van jaarlijkse prijzen voor de beste sponsorcases. AEGON werd gisteravond geroemd vanwege de grote inzet voor het schaatsen en de wijze waarop het hoofdsponsorschap afgerond en aan KPN overgedragen is.

Jan Driessen, directeur communicatie AEGON Nederland, geeft aan wat de uitgangspunten van de afscheidscampagne is geweest: "Het is met pijn in het hart dat we afscheid hebben genomen van ons hoofdsponsorschap. Schaatsen is de afgelopen 25 jaar AEGON geworden en AEGON schaatsen. Onze huidige schaatshelden ken ik al 10 jaar en beschouw ik persoonlijk als een soort van eigen kinderen. Vandaar dat we voor een aantal heldere randvoorwaarden hebben gekozen; er diende een serieuze opvolger gevonden te worden die onze contracten in dezelfde omvang wilde overnemen, er diende een zorgvuldig communicatieplan te komen met als resultaat dat alle partijen begrip en waardering zouden kunnen opbrengen voor ons besluit en er diende een waardig afscheid via de voordeur te komen waarbij we onze schaatshelden eren en waarbij alle bij de familie horende groepen een plaats zouden krijgen. Dat is gelukt! En daar ben ik heel erg trots op."

Na 25 jaar intensieve sponsoring van het schaatsen, is AEGON er optimaal in geslaagd de overdracht van het schaatsen in zijn eigen, betrokken stijl te organiseren. Sporters en coaches stonden centraal, maar met aandacht voor en samen met de gehele schaatsfamilie. AEGON heeft zowel massa mediaal (TV commercials: Odes aan de Schaatsers), online (TeleSport Vancouver en de AEGON blog), met een speciaal boek (Rondje 25) als op de baan in Thialf laten zien wat een betrokken sponsor is. Daarnaast heeft AEGON het gehele jaar zijn zelf aangedragen opvolger KPN, de ruimte gegeven om alvast de schaatswereld te leren kennen. Een unieke overdracht.

Meer informatie: Communicatie AEGON Nederland, Claudia den Braber-Goossen, telefoon (070) 344 50 92 of 06 - 11 33 52 82.