AEGON
AEGON wint SponsorRing voor afscheid schaatsen
Het lastigste onderdeel van een heel langlopend sponsorcontract is de
beëindiging daarvan. Toen AEGON door de crisis moest besluiten tot
beëindiging van het 25 jarig KNSB-hoofdsponsorschap, lag er een zware
verantwoordelijkheid. De titel "Vader
van het Schaatsen" is immers niet zomaar een erenaam. Die titel
verplichtte AEGON tot het goed overdragen van het hoofdsponsorschap en
het organiseren van een passend afscheid van de schaatssport.
Gisteravond werd AEGON hiervoor beloond
met een SponsorRing in de categorie Sport.
Het doel van de Stichting SponsorRing is het vakgebied sponsoring in de
breedte te promoten en professionaliteit in de branche te stimuleren.
Dit doet de stichting ondermeer door het uitreiken van jaarlijkse
prijzen voor de beste sponsorcases. AEGON werd gisteravond geroemd
vanwege de grote inzet voor het schaatsen en de wijze waarop het
hoofdsponsorschap afgerond en aan KPN overgedragen is.
Jan Driessen, directeur communicatie AEGON Nederland, geeft aan wat de
uitgangspunten van de afscheidscampagne is geweest: "Het is met pijn in
het hart dat we afscheid hebben genomen van ons hoofdsponsorschap.
Schaatsen is de afgelopen 25 jaar AEGON geworden en AEGON schaatsen.
Onze huidige schaatshelden ken ik al 10 jaar en beschouw ik persoonlijk
als een soort van eigen kinderen. Vandaar dat we voor een aantal
heldere randvoorwaarden hebben gekozen; er diende een serieuze opvolger
gevonden te worden die onze contracten in dezelfde omvang wilde
overnemen, er diende een zorgvuldig communicatieplan te komen met als
resultaat dat alle partijen begrip en waardering zouden kunnen
opbrengen voor ons besluit en er diende een waardig afscheid via de
voordeur te komen waarbij we onze schaatshelden eren en waarbij alle
bij de familie horende groepen een plaats zouden krijgen. Dat is
gelukt! En daar ben ik heel erg trots op."
Na 25 jaar intensieve sponsoring van het schaatsen, is AEGON er
optimaal in geslaagd de overdracht van het schaatsen in zijn eigen,
betrokken stijl te organiseren. Sporters en coaches stonden centraal,
maar met aandacht voor en samen met de gehele schaatsfamilie. AEGON
heeft zowel massa mediaal (TV commercials: Odes aan de Schaatsers),
online (TeleSport Vancouver en de AEGON blog), met een speciaal boek
(Rondje 25) als op de baan in Thialf laten zien wat een betrokken
sponsor is. Daarnaast heeft AEGON het gehele jaar zijn zelf aangedragen
opvolger KPN, de ruimte gegeven om alvast de schaatswereld te leren
kennen. Een unieke overdracht.
Meer informatie: Communicatie AEGON Nederland, Claudia den
Braber-Goossen, telefoon (070) 344 50 92 of 06 - 11 33 52 82.