Route Mobiel doorstaat stress test

06/12/2010 16:20

Route Mobiel

Heerhugowaard, 7 december 2010 - De vrieskou en winterse neerslag hebben de afgelopen week voor veel problemen gezorgd. De afgelopen week ontving Route Mobiel drie keer zoveel pechmeldingen als normaal. Hiermee kon weer de eerste 'stresstest' van het winterseizoen worden uitgevoerd. En met succes!

Hoe kouder, hoe drukker

Zodra de temperatuur onder nul graden daalt, stijgt het aantal pechmeldingen per dag. Tussen 0 en -5 graden vorst neemt het aantal pechmeldingen met 70% toe. Wordt het nog kouder dan verdubbeld het aantal pechmeldingen. Zo was woensdag 1 december jl. voor Route Mobiel tot nu toe de drukste dag. Bij een temperatuur van -7,8 werden drie keer zoveel pechmeldingen geregistreerd als normaal. Op 1 december 2009 werd volgens het KNMI een temperatuur gemeten van -0,8 graden. Op die dag had Route Mobiel 7% meer pechmeldingen. Er kan dus geconcludeerd worden dat het aantal pechmeldingen omgekeerd evenredig is aan de temperatuur.

"Naarmate de strenge vorst aanhoudt neemt het aantal meldingen weer iets af. Het lijkt erop alsof de automobilisten zich beter voorbereiden op vooral de startproblemen", aldus Edward Reinderts.

Dienstverlening bleef binnen kaders

Route Mobiel kan terugvallen op een netwerk van meer dan 1.000 pechhulpverleners en kan daardoor snel de capaciteit van de dienstverlening uitbreiden. De dienstverlening bleef hierdoor binnen de kaders die Route Mobiel zichzelf stelt. Gemiddeld hoefden klanten van Route 35,5 seconden te wachten voordat zij te woord werden gestaan door een van de medewerkers van de alarmcentrale.

Ondanks de enorme drukte slaagde de pechhulpverleners erin om gemiddeld binnen 32 minuten ter plaatse te zijn, uitgezonderd files en onbereikbaarheid door extreme gladheid. Normaal gesproken hoeven klanten 27 minuten te wachten op de pechhulpverlener.

De Alarmcentrale van Route Mobiel ontving ook veel telefonische meldingen van autoschade schade als gevolg van de gladheid. Deze telefonische meldingen worden niet door Route Mobiel afgehandeld, maar zijn als service wel doorverbonden met de juiste verzekeraar.

5 december buiten de deur gevierd

Aan de hand van het aantal pechmeldingen concludeert Route Mobiel dat veel mensen Sinterklaas buiten de deur hebben gevierd. Vorig jaar, bij 3 graden boven nul, werden op zaterdag 5 december 20% minder meldingen ontvangen dan op een normale dag. Dit jaar (zondag 5 december 2010) werden er bij -1,1 graden vorst 27% meer meldingen geregistreerd, terwijl zondag normaal gesproken de "rustigste" dag is qua pechmeldingen

Top 3 problemen:


- Startproblemen (accu). 90% van de pechgevallen.


- Vastgevroren sloten


- Lekke band

Klantwaardering

Route Mobiel meet de tevredenheid bij haar klanten voortdurend via Tevreden B.V., een onafhankelijk bedrijf gespecialiseerd in het meten van klanttevredenheid. Ook tijdens de extreme winter van 2009/2010 bleef de waardering voor Route Mobiel hoog. Tussen 8,0 en 8,2. Route Mobiel ziet de laatste stresstest als bevestiging voor de kwaliteit van haar dienstverlening (8,2 per 1 december 2010) en blijft hard werken om de dienstverlening telkens verder te verbeteren. Kijk op www.routemobiel.tevreden.nl voor meer informatie en de actuele klanttevredenheid.

Bij dit persbericht is een bijlage zichtbaar op www.perssupport.nl





http://www.routemobiel.nl