Philips
Philips aangesteld tot wereldwijde leverancier van televisies voor Accor, 's
werelds leidende hotelketen
6 december, 2010
Amsterdam - Philips en Accor hebben vandaag bekendgemaakt dat ze hun
wereldwijde samenwerking voor de levering van televisies met drie jaar
hebben verlengd. Philips levert sinds 2006 zijn speciale portfolio van
hoteltelevisies aan Accor, overal ter wereld. Dit biedt de gasten van
Accor de kans om in hun hotelkamer van een rijke kijkervaring te
genieten. De waarde van de overeenkomst, die ingaat in januari 2011,
werd niet vrijgegeven.
"Voor onze innovaties leggen we ons toe op het creëren van de
allerbeste audiovisuele ervaring. Deze overeenkomst versterkt opnieuw
ons leiderschap in het domein van televisie, vandaag en voor de
toekomst", aldus Robert Smits, general manager Television, Philips
Consumer Lifestyle. "Tegelijk zijn we een vooraanstaande speler op het
gebied van energiezuinige televisies, wat het mogelijk maakt om forse
besparingen te realiseren tijdens de hele levensduur van de televisie."
Accor, de eerste hotelketen ter wereld en marktleider in Europa, runt
4100 hotels in 90 landen met verschillende merken. Van budget- tot
luxehotels: Sofitel, Pullman, Novotel, Suite Novotel, Mercure, Adagio,
ibis, all seasons, Etap hotel, Formule 1, hotelF1, Motel6, alsook
Thalassa sea & spa en Lenôtre.
"Over de hele lijn van onze hotels willen we het onze gasten aangenaam
maken door hen de kans te geven in hun hotelkamer van hun eigen films
te genieten en ver van huis naar hun favoriete tv-zenders te kijken. De
televisies van Philips komen tegemoet aan deze behoeften", aldus
Christophe Causero, technology procurement director, Accor. "Door een
uitvoerige dienstverlening te bieden die helemaal is afgestemd op onze
behoeften stelt Philips ons in staat om ons helemaal toe te leggen op
onze gasten."
Philips bracht onlangs een nieuw portfolio van televisies uit voor de
hotelbranche, waardoor gasten die voor zaken of voor ontspanning op
reis zijn in hun hotel kunnen genieten van dezelfde filmbeleving als
thuis. Het portfolio bevat drie reeksen van hoteltelevisies, waaronder
EasySuite, PrimeSuite en Signature. Met het nieuwe portfolio van
televisies biedt Philips de meest uitgebreide selectie van led-tv's
voor de hotelbranche op dit moment, in alle schermformaten en met
baanbrekende functies, alsook 's werelds eerste Full HD 3D-televisies
voor hotels.
Het nieuwe portfolio biedt tal van pluspunten, variërend van een
verbeterde duurzaamheid tot complete dienstpakketten met
garantieverlengingen en verhuuraanbiedingen. Naast zijn televisie
portfolio levert Philips ook een uitgebreide variatie van verlichting-
en lifestyle apparatuur aan de hotelbranche.
---
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
Saskia Maas
PR manager, Philips Consumer Lifestyle
Email: saskia.maas@philips.com
Tel: 040-2785030
---
Over Koninklijke Philips Electronics N.V.
Koninklijke Philips Electronics N.V. (NYSE: PHG, AEX: PHI) is een
onderneming met een veelzijdig aanbod op het gebied van gezondheidszorg
en welzijn, dat gericht is op verbetering van de kwaliteit van leven
van mensen door middel van tijdige innovaties. Als toonaangevende
onderneming op het gebied van gezondheidszorg, lifestyle en lighting
integreert Philips technologieën en design in op de mens gerichte
oplossingen, die zijn gebaseerd op diepgaand inzicht in de wensen en
behoeften van de klant en zijn merkbelofte van "sense and simplicity".
Philips heeft wereldwijd circa 116.000 werknemers in dienst, verspreid
over meer dan 60 landen. Met een omzet van EUR 23 miljard in 2009 is de
onderneming marktleider op het gebied van cardiale zorg, acute zorg en
thuiszorg, energiezuinige verlichtingsoplossingen en nieuwe
verlichtingstoepassingen, alsmede lifestyle-producten voor persoonlijk
welzijn en amusement, met een sterke leidende positie op het gebied van
Flat-TV, scheerapparaten en haartrimmers, portable entertainment en
mondverzorgingsproducten. Meer informatie over Philips vindt u
op www.philips.nl/nieuwscentrum.