Ingezonden persbericht


Persbericht

'De Classique'-prijs voor Vers Beleg Zwanenberg Food Group

Almelo, 6 december 2010 -- Vers Beleg van Zwanenberg Food Group heeft De Classique 2010 gewonnen.

Deze prestigieuze prijs is een initiatief van Out.of.Home Shops en de enige brancheprijs die succes op lange termijn beloont.

Vers Beleg Single Portions, gepresenteerd in een eigentijdse, sfeervolle verpakking met easy opening, werd in 2007 door Zwanenberg Food Group geïntroduceerd. Op het etiket werden, naast de gebruikelijke informatie, ook de voedingswaarde, allergenen en een barcode opgenomen. 'Vandaag de dag is dat gebruikelijk, maar in 2007 was het revolutionair', aldus Michel Schuirink, Product Manager bij Zwanenberg. 'Wij zijn trots dat ons Vers Beleg-concept deze prijs heeft gewonnen. De Classique is een blijk van waardering door vakgenoten voor onze inspanningen en goede resultaten.'

De beweegredenen om een nieuw concept te ontwikkelen waren destijds drieërlei. Schuirink: 'Met de introductie van Zwanenberg Vers Beleg zijn we erin geslaagd deze drie zaken te combineren. Ten eerste wilden we met een uitgebreid assortiment maximale variatie realiseren. Daarnaast wilden we een oplossing bieden voor de vaak beperkte schapruimtes. Het concept biedt ook een antwoord op de toenemende vraag naar 'bewuste' producten; Vers Beleg omvat een assortiment waarvan een belangrijk deel voldoet aan de 'Ik Kies Bewust'-richtlijnen.'

Volgens Schuirink liggen er in de markt van broodbeleg juist op dit gebied nog kansen. 'Producten die aansluiten bij een gezond voedingspatroon hebben de beste kans van slagen. Hierbij is het essentieel meer variatie te bieden, zodat mensen kunnen kiezen. Intensieve samenwerking met je klanten is zeer belangrijk; wij doen dat met ons category-managementprogramma. Daarin bieden wij maatwerk-assortimentsadviezen en productondersteuning.'

'Met een aantrekkelijke modulaire schappresentatie, diverse displays en andere ondersteunende materialen is Zwanenberg in staat de ondernemer en de gast te verleiden. Daarnaast kunnen we door onze jarenlange ervaring in foodservice ondernemers adviseren om samen het juiste assortiment te samen te stellen, dat optimaal beantwoordt aan de wensen van hun gasten.'

Duurzaam

Vers Beleg is verpakt in een eigentijdse, sfeervolle verpakking, aangepast aan het formaat van het beleg. Schuirink tot slot: 'Met Zwanenberg Vers Beleg bieden we niet alleen een innovatieve oplossing voor de vaak beperkte schapruimte in koelingen, maar zijn we ook voorloper op het huidige verpakkingsbeleid. Deze duurzame verpakkingsoplossing heeft geleid tot een reductie in verpakkingsmateriaal van maar liefst 33%.'

De jury

Een vakkundige jury, bestaande uit vooraanstaande mensen uit diverse segmenten in het out-of-homekanaal, beoordeelde wie De Classique verdienden. Dit jaar bestond de jury uit commercieel directeur Jan Huurdeman van Servex, Wim Overdevest, manager Good Food bij Albron, Gerben Kempenaar, manager Operationele Zaken & Horeca bij Walibi World, Saskia Smulders van SymphonyIRI en directeur Tom Bijl van Verhage.

Over Zwanenberg Food Group

Met 1.600 medewerkers en een omzet van ¤ 350 miljoen (2009) behoort Zwanenberg Food Group tot de leidende Europese producenten en exporteurs van vleeswaren en vleesconserven. Zwanenberg beschikt over eigen productielocaties in Nederland, het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten. Het concern verkoopt zijn producten onder diverse internationale merknamen, waaronder ZWAN (in een groot aantal exportlanden) en Kips' (in Nederland). Het concern levert ook een aantal bekende private labels en heeft, behalve in de retail, tevens een sterke positie opgebouwd in het out-of-homesegment (bedrijfs- en institutionele catering alsmede verkoop via pompstations etc.), onder andere met gesneden en voorverpakte vleeswaren. Zwanenberg exporteert vleesconserven naar meer dan honderd landen wereldwijd.

Noot voor de redactie (

Ingezonden persbericht