Ingezonden persbericht


Afdeling Communicatie
Hilversum, 06-12-2010

Televisie

RADAR

Uitzending maandag 6 december
Nederland 1 - 20.30 uur

Let op! Onderstaande informatie is onder embargo tot vanavond (maandagavond 6 december) 21.00 uur

GENOMINEERDEN LODEN LEEUW BEKEND

Antoinette Hertsenberg heeft vanavond in de uitzending van het TROS-consumentenprogramma RADAR de genomineerden voor de Loden Leeuw bekendgemaakt; de prijs voor de meeste irritante tv-reclame én de meest irritante bekende Nederlander in een reclame. In beide categorieën zijn vijf genomineerden:

In de categorie meest irritante reclame zijn genomineerd:

Postal Gold
De reclame van Postal Gold waarin een vervelende verkoper vraagt om 'ongewenst goud'. Mona
Infantiele mannen doen een toetje op hun hoofd. Net als vorig jaar ontloopt Mona hiermee een nominatie niet. Autodrop
Een neus op het puntje van een vinger, die overal speurt naar Autodrop is onsmakelijk, niet grappig en remt de eetlust. Corendon
Een kinderlijk stemmetje en een kinderachtig liedje werken tv-kijkers op de zenuwen. Bakker Bart
De dubbelzinnige link die gezocht wordt tussen krentenbollen en borstjes van de verkoopster vallen bij kijkers niet in de smaak.

Vorig jaar won KPN Hi de Loden Leeuw voor de reclame met het schreeuwende meisje die haar telefoon, bijgenaamd Pokkie, kwijt was.

Bekende Nederlander
Voor de Loden Leeuw Persoonlijkheidsprijs, de meest irritante BN'er in een reclame, zijn genomineerd:

Arie Koomen voor Mediamarkt
Slechte grappen, schreeuwerige presentatie en zelfs de lachband weigert bijna dienst, zo flauw vinden kijkers Arie. Sven Kramer en Naomi van As voor KPN
Lollig bedoeld, Sven Kramer die uit zijn broek scheurt en door zijn vriendin te kijk wordt gezet, maar niet altijd gewaardeerd. Tineke Schouten voor C1000
Een orkaan aan verschillende typetjes, waarvan sommige erg schreeuwerig en over de top zijn. Danny de Munk voor Mora
Slecht acteerwerk van Danny die zijn snik in de aanbieding gooit voor de snacks van Mora. Edwin Evers voor Beter Horen
Deze zomer kon de tv niet aan of het irritante riedeltje van Edwin kwam voorbij.

In 2009 won Frans Bauer de Loden Leeuw Persoonlijkheidsprijs voor zijn reclame voor de Nederlandse Energie Maatschappij.

Ieder jaar wordt in RADAR de Loden Leeuw uitgereikt. Dit zijn de 'prijzen' voor de meest irritante reclame en de meest irritante bekende Nederlander in een reclame. Tienduizenden kijkers stemmen op hun keuze via de website www.lodenleeuw.nl. In de uitzending van maandag 20 december a.s. wordt de Loden Leeuw 2010 uitgereikt in de live-uitzending.

Antoinette Hertsenberg, presentator RADAR: "Ieder jaar is de Loden Leeuw het enige moment dat tv-kijkers hun ongenoegen en irritaties kunnen laten blijken over de vloedgolf van commercials die elk jaar weer over ons heen worden gestort. Met name grappig bedoelde commercials willen de plank nog wel eens misslaan en worden vervolgens een bron van ergernis."

Actuele informatie over uitzendingen is te vinden op www.trosradar.nl.