Gemeente Castricum

Citymarketingstrategie âHeerlijkheid Castricumâ van start

In juni 2010 hebben de leden van het college en het Economisch Platform Castricum ingestemd met de citymarketingstrategie voor Castricum. Kern van de strategie is de âHeerlijkheid Akersloot, Bakkum, Castricum, De Woude en Limmen.â Hierbij gaat het niet alleen om de historische betekenis van âheerlijkheidâ, maar ook om een culinaire dimensie.

Â

In de marketingstrategie zijn diverse projecten benoemd, die de âHeerlijkheidâ verder kunnen versterken. Het Economisch Platform heeft de voorkeur uitgesproken voor uitvoering van het project âProeven van Castricum.â Aan het bureau Event Label is opdracht verleend om in samenwerking met de horeca-ondernemers dit âproevenâ te vertalen in twee culinaire evenementen en een culinaire markt. âHeerlijkheidâ appelleert aan kwaliteit, trots, genieten en streekproducten. Deze elementen zijn terug te vinden in de culinaire evenementen en in de culinaire markt, waarbij aandacht wordt geschonken aan streekproducten in en rond de gemeente. Daarnaast stelt Event Label een belevingsboekje samen, waarin deelnemende restaurants zich kunnen presenteren.

Â

Alle voorbereidingen voor de evenementen zijn terug te vinden op de website www.beleefcastricum.nl.