Ingezonden persbericht



---




- PERSBERICHT -

HET BESTE JAAR OOIT VOOR MTV!

Amsterdam, 7 december 2010

MTV Nederland beleeft haar beste jaar ooit. In de jongerendoelgroep 13-24 jaar heeft MTV in 2010 het hoogste marktaandeel ooit behaald, 4,1%. Ondanks dat er meer concurrentie is geweest van onder andere de Olympische Spelen en het WK, heeft MTV zich met 9% verbeterd ten opzichte van vorig jaar. Daarmee is MTV dit jaar één van de grootste groeiers in Nederland. Dit geeft alle vertrouwen voor een verdere groei in 2011 als MTV aan haar sterke internationale programma's, Nederlands geproduceerde programma's gaat toevoegen.

2010
2010 is voor MTV het beste jaar ooit sinds de zender in Nederland begon met uitzenden. De vertrouwde Weekendbreaks en de shows Made, My Super Sweet 16 en The Hills hebben een substantieel aandeel in het succes van MTV. Maar zeker ook nieuwe shows als Teen Mom en Jersey Shore zijn belangrijk geweest voor het hoge marktaandeel in 2010. Teen Mom en 16 and Pregnant zijn de best bekeken shows op MTV van dit jaar. Teen Mom is het vervolg op 16 and Pregnant. In Teen Mom worden vier tienermoeders gevolgd terwijl ze uitdagingen aangaan in hun eerste jaar van het moederschap.

"We zijn enorm trots op deze prestatie en zijn er ook heilig van overtuigd dat we aan het eind van 2011 nog een keer kunnen roepen dat we ons beste jaar ooit hadden. Alle nieuwe internationale series en Nederlandse shows zullen daar voor zorgen", aldus Laura Vogelsang, Head of MTV.

2011
In februari 2011 komt MTV met een nieuwe versie van My Super Sweet 16, genaamd My Super Sweet World Class. Deze serie is in tien verschillende landen opgenomen, waaronder Nederland. Naast deze en andere sterke internationale series komen er meerdere Nederlandse producties op MTV met eigen presenters. Zo starten we op zondag 2 januari met MTV Money Makers, een programma die de kijker een ongecensureerd kijkje achter de schermen geeft van elke mogelijke baan die je kunt bedenken. Half januari start MTV Was Here; een lokaal lifestyle magazine van 22 minuten over fashion, muziek/ uitgaan en gadgets. Uiteraard staat 2011 ook bol van muziek met o.a. MTV World Stage, MTV World Exclusive, MTV Push, MTV Storytellers en de MTV EMA's.

www.mtv.nl

Bron cijfers: SKO. Tijdvak: 02-26u, tenzij anders vermeld. Doelgroep 13-24 jaar. Alle cijfers zijn inclusief uitgesteld kijkgedrag. Periode: januari t/m oktober 2010


- EINDE BERICHT -

Stelt u geen prijs op berichten van MTV Networks of een van onze zenders (MTV, Comedy Central, Nickelodeon, TMF)? Graag verzoek ik u dan een email te sturen aan pers@mtvne.com onder vermelding van afmelding.



Ingezonden persbericht