Ingezonden persbericht


Scavenger hunt voor de band 'A silent express' (www.asilentexpress.nl)

De eerste online scavenger hunt via social media voor een Nederlandse band is een feit. Sinds zaterdag kunnen volgers van A silent express zes dagen lang meedingen naar allerlei prijzen. Hiervoor moeten zij opdrachten uitvoeren die via social media kanalen van de band bekend worden gemaakt. Alle dagwinnaars dingen donderdag mee in een grote Twitter finale naar 5 kaartjes, inclusief meet & greet, voor het optreden van vrijdag in Simplon Groningen. Tijdens dit concert wordt een deel van de nieuwe videoclip van de band opgenomen. De dagprijzen variëren van een gesigneerde poster, de nieuwe cd Now tot het bijwonen van een radiogig.

De band is verrast door het grote aantal reacties. Vooral het aantal ingestuurde foto's van volgers met de band, 1 van de opdrachten, was overweldigend. Toen we via Twitter aangaven dat er ook gephotoshopt mocht worden, was het hek van de dam. In positieve zin dan. De opdrachten variëren van het afmaken van songteksten tot het promoten van de band op Facebook. Ook is er een rekensom gemaakt met gegevens die op allerlei, aan de band gerelateerde, sites te vinden was.

De scavenger hunt is bedacht en wordt begeleid door de mannen achter socialmediaworkshops.nl (Catapult en Menno Beker) en worden voor dit project met A silent express ingeschakeld door het boekingskantoor 8ball.

--------------
Einde persbericht