Nanette Schoute aangetreden als CIO van Livecom


AMSTERDAM, 20101207 -- Nanette Schoute is vorige week begonnen als Chief Information Officer van Livecom, specialist in klantcontactsoftware en online conversieoplossingen. Naast het aansturen van het ontwikkelteam is Schoute verantwoordelijk voor adviestrajecten, productontwikkeling en projectplanning.

Nanette Schoute (34) was de afgelopen 3,5 jaar E-Commerce Manager bij Netwerkshop. Onder haar toezicht professionaliseerde de afdeling e-commerce sterk. Zo groeide het aantal FTE van 8 naar 20. Schoute begon haar carrière in 1999 bij Van Gennep-M.A.C., dat workflow management software ontwikkelt voor de publishing-industrie. Van 2004 tot 2007 was ze daar als Director Product Management & Customer Operations verantwoordelijk voor het uitbreiden van het internationale resellerkanaal.

`De ambitieuze groeiplannen van Livecom trekken me erg aan,' aldus Schoute. `Ik heb me de afgelopen jaren gespecialiseerd in het opbouwen en uitbreiden van zowel teams als productportfolio's, en daar krijg ik bij Livecom alle ruimte voor.'

CEO Floris van der Veen is met name onder de indruk van de mensgerichtheid waarmee Schoute te werk gaat. `Nanette heeft meermaals bewezen dat ze een groep mensen kan voorzien van de juiste dosis informatie en enthousiasme, zodat iedereen weet wat van hem of haar wordt verwacht. Dat doet ze ook met klanten: ze brengt hun wensen snel en goed in kaart om zo tot de beste resultaten te komen.'

Over Livecom
Het Amsterdamse internetbedrijf Livecom, opgericht in 2003, is marktleider in de Benelux op het gebied van (klant)contactsoftware en online conversieoplossingen. De producten van Livecom stellen organisaties als Aegon, CZ, Philips en Ziggo in staat hun klanten efficiënter te helpen en hun kosten te besparen. Op www.livecom.net vindt u meer informatie.