KPN NV

KPN Nieuws

Overheid gunt aanbesteding afhandeling 0800- en 0900 servicenummers aan KPN

Datum

7 december 2010

Nummer

075

KPN heeft de opdracht voor de afhandeling van de 0800- en 0900 servicenummers van de overheidsbrede aanbesteding OT2010 gewonnen.

Samen met Newtel Essence, 100% dochter, neemt KPN dit cluster voor haar rekening.

Het volume van de 0800- en 0900 servicenummers die KPN levert, bestaat uit ongeveer 21 miljoen gesprekken en 110 miljoen belminuten per jaar. Newtel Essence, specialist op het gebied van servicenummers binnen KPN, gaat deze dienstverlening verzorgen voor o.a. Het Ministerie van Algemene Zaken (Postbus 51), de Belastingdienst (Belastingtelefoon), De Nederlandse Bank, Het Kadaster, de Sociale Verzekeringsbank (SVB, uitkeringsinstantie van o.a. de AOW) en het Centraal Administratiekantoor (CAK).

De aanbestedingen werden uitgevoerd door het Ministerie van BZK als onderdeel van het programma Overheidstelecommunicatie 2010 (OT2010) en moet ervoor zorgen dat ook in de toekomst de overheid beschikt over goede telecommunicatiediensten.