Ingezonden persbericht


Persbericht

Helden en Sanoma Uitgevers slaan handen ineen
Sanoma neemt belang in magazine Frits en Barbara Barend

Hoofddorp, 7 december 2010 - Vandaag maken Heelden Magazine en Sanoma Uitgevers bekend dat ze vanaf 1 januari 2011 samen verder gaan. De creativiteit van de familie Barend en de kennis van bladen uitgeven bij Sanoma zorgen voor een sterke combinatie. Helden wordt toegevoegd aan het sport cluster van Uitgever Jan Paul de Wildt dat o.a. NUSport, Fiets, Zeilen, Golf magazine en Hockey.nl omvat.

Frits en Barbara Barend blijven gezichtsbepalend voor het magazine en voeren de hoofdredactie van de titel. Sanoma zal zich toeleggen op de specifieke uitgeeftaken als druk, distributie, marketing & sales en back office. Manon Colson van Sanoma Uitgevers wordt chef redactie.

Het magazine wordt ook volgend jaar nog steeds in een 'keukentafel' setting gemaakt bij de familie Barend en verschijnt in 2011 minimaal vier maal. Beide partijen hebben echter de ambitie om het aantal edities verder te laten groeien. Ook het multimediaal ontwikkelen van de titel past in de uitgeefplannen.

Frits Barend, Helden: 'We zijn noodgedwongen zelf het laatste half jaar naast hoofdredacteur ook uitgever geweest. Daarvoor zijn we niet geschikt. We zijn dan ook heel blij dat we in Sanoma een partner hebben gevonden die al onze uitgeeftaken overneemt, ons enthousiasme voor Sport en Helden Magazine deelt, gelooft in kwaliteit en overtuigd is van groeimogelijkheden. Samen voorzien we een heel mooie toekomst voor de pas anderhalf jaar oude peuter.'

Uitgever Jan Paul de Wildt: 'Helden is vanaf de eerste editie een succes bij zowel mannen als vrouwen en dat is vrij uniek. De pure sportpassie van Barbara en Frits Barend maakt hierbij het verschil. Een glossy als Helden bewijst dat er altijd plaats zal blijven voor onderscheidende nieuwe tijdschriften. We werken bij Sanoma hard aan onze ambitie om ons toonaangevende sportportfolio verder te laten groeien. Na de lancering van NUSport dit voorjaar ben ik er trots op dat we nu een prachtig blad als Helden aan onze ruim 15 sportbladen en websites kunnen toevoegen. We gaan ervoor om, samen met Barbara en Frits, Helden nog meer vleugels geven.'

Over Helden
Het magazine, dat vier keer per jaar verschijnt, focust zich op de menselijke kant en de lifestyle van sporters en hun partners. De sportglossy richt zich op mannen en vrouwen in de leeftijd van 25 tot 50 jaar. Op 7 december verschijnt het zevende nummer van Helden met een gemiddelde losse verkoop van 35.000 exemplaren. Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital vind je op www.sanoma-uitgevers.nl of www.sanomadigital.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomaNL