Maastricht University

Trefwoorden: sociale relatie werknemers, customizen (naar eigen wens aanpassen van producten)

Promotie Mrs. Agnieszka Blonska, Mphil
School of Business and Economics

Promotores: prof.dr. F. Rozemeijer; prof.dr. M. Wetzels. Titel: "To buy or not to buy: Empirical studies on Buyer-Supplier Collaboration"
Woensdag 8 december 2010, 12.00 uur

Aankopende bedrijven die betere toegang willen krijgen tot de kritische hulpbronnen van een leverancier dan de concurrentie, moeten nauwe relaties ontwikkelen met de werknemers van die leverancier. Dat is de conclusie van een onderzoek door Agnieszka Blonska. Dit onderzoek toont als een van de eerste aan dat een nauwe sociale relatie tussen koper en werknemers van het leveranciersbedrijf een positieve invloed heeft op het geven van voorkeur aan een toeleverancier bij kopers, het customizen bij leverancier en koper, en functieoverschrijdend gedrag op het gebied van informatiedeling bij kopers en leveranciers. Dit onderzoek werd zowel vanuit het perspectief van de leverancier als van de koper verricht.

De academische zittingen van de Universiteit Maastricht vinden plaats in de Aula, Minderbroedersberg 4-6.