Beun de Haas is terug

08/12/2010 08:00

BOVAG

Voor een nieuwe campagne, bedoeld om de website www.bovag-occasions.nl onder de aandacht te brengen, heeft BOVAG een oude bekende van stal gehaald: Beun de Haas.

Rommelaar Beun de Haas maakt vanaf 1984 furore in reclamefilmpjes van BOVAG. De klassieke beunhaas zet zich in die fameuze spotjes af tegen BOVAG en de BOVAG Garantie. Zowel bij consumenten als bij BOVAG-leden staan de Beun-spotjes nog helder voor de geest. Beun de Haas maakt dan ook deel uit van ons collectieve geheugen, net zoals Joris Driepinter, Cora van Mora en de Melkunie-koeien. En nu is Beun de Haas terug op het toneel, niet toevallig aan de vooravond van de tentoonstelling 'Reclameklassiekers' in de beurs van Berlage.

Het verhaal van Beun

Dylan Weggeman, hoofd marketing & communicatie bij BOVAG legt uit waarom BOVAG die goeie ouwe Beun weer tot leven wilde wekken. 'Met het keurmerk en de garantie heeft BOVAG de handel van Beun kapot gemaakt. Althans zo ziet hij dat zelf. Vanaf eind jaren tachtig tot nu leidde hij een zieltogend bestaan, aan de rand van de maatschappij. Niemand wilde nog zaken doen met een beunhaas zoals hij. Maar anno 2010 ziet Beun zijn kans schoon om de draad weer op te pakken. Steeds meer mensen oriënteren zich op internet voor een nieuwe of gebruikte auto. Steeds meer mensen kopen ook via internet. En daar zijn ook de nodige onbetrouwbare aanbieders te vinden. Of in elk geval aanbieders waarbij je weinig tot geen zekerheid krijgt over de kwaliteit van je aankoop. Laat staan dat je ergens verhaal kan halen als er onverhoopt iets met je aankoop mis is. Bij uitstek een plek waar Beun zich thuis voelt dus. Op zijn oude, vertrouwde wijze speelt hij in op de twijfel en onzekerheid bij autokopers, en zet hij zich weer lekker af tegen de BOVAG.'

Campagne

De nieuwe campagne met Beun de Haas loopt in eerste instantie van 7 tot 17 december op radio en op internet. Weggeman: 'En uiteraard kijken we naar een vervolg in 2011. Zowel in de radiospotjes als op de site is de hoofdrol weggelegd voor Beun de Haas, net als in de jaren tachtig met verve vertolkt door Maarten Spanjer. Onder de schuilnaam BdH-occasions.nl lokt hij autokopers naar zijn nieuwe site, waar al snel blijkt dat Beun dan wel 25 ouder is geworden maar zijn streken nog altijd niet is verleerd. Gelukkig heeft BOVAG een manier gevonden om in te breken op de site van Beun en wordt de autokoper uiteindelijk alsnog naar de occasions op BOVAG.nl geleid. Op die website is geen reden voor twijfel of onzekerheid: alle auto's die daar geadverteerd worden, hebben een gecontroleerde kilometerstand (NAP) en BOVAG Garantie.'

De Beun de Haas campagne van medio jaren tachtig heeft een prominente plek gekregen op eerdergenoemde tentoonstelling over reclameklassiekers, die loopt van 18 december tot 27 februari in de Beurs van Berlage. De klassieke tv-spotjes met Beun zijn ook te bekijken op de nieuwe site van Beun, www.bdh-occasions.nl.





http://www.bdh-occasions.nl