DIR-ACT - een wereldveroverend initiatief


CALVIAC, 20101208 -- Het nieuwe internet Voor allerlei producten bestaan sinds vele jaren verschillende lokaal, nationaal en wereldwijd werkende internetplatforms waar kopers en verkopers elkaar kunnen vinden. Voor diensten was dit maar beperkt en in onvoldoende mate geregeld. Met de komst van DIR-ACT gaat dit beeld voor optredende artiesten totaal veranderen. DIR-ACT is daarmee een exponent van het nieuwe internet: een plek waar de virtuele en echte wereld bij elkaar komen.

Een volledig nieuwe benadering
DIR-ACT gaat allereerst uit van acts. In vijf duidelijk onderscheiden categorieën: music, dance, show, art en words. DIR-ACT zorgt ervoor dat artiesten en boekers elkaar snel en rechtstreeks kunnen vinden, onder duidelijke voorwaarden. Resulterend in een automatisch gegenereerd contract in de taal naar keuze. Het hart van DIR-ACT klopt rond volledig nieuwe ideeën en concepten.

Zoeken en vinden, up-to-date resultaten
Boekers en artiesten kunnen elkaar op dit moment slechts moeizaam vinden in de huidige, snelle internetmaatschappij. Niet alleen kost dit veel meer tijd dan nodig is, maar ook levert een zoektocht teveel resultaten op van niet meer bestaande websites en niet meer in gebruik zijnde emailadressen (bijv. via Google). Een lokale zoektocht bij artiestenbureaus eindigt meestal in een beperkte keuze per taalgebied of een eenzijdig naar voren schuiven van de eigen artiesten.

Wereldwijd, no cure no pay
DIR-ACT werkt weliswaar op een wereldwijde schaal, maar toch zullen vele optredens geregeld worden op lokaal en nationaal niveau. DIR-ACT is in die zin voor artiesten alle-marktplaatsen-en-startpagina's-in-één: lokaal, nationaal en wereldwijd. En het werkt nog snel ook: vaak al binnen één dag duidelijkheid over het optreden en voor last minute boekingen ook nog de mogelijkheid van de PanicButton. En alleen op het moment dat een boeking via DIR-ACT resulteert in een optreedcontract betaalt de artiest een onvoorstelbaar lage vergoeding van 1% van hun netto gage.





Ingezonden persbericht