Delixl

Deli XL start eigen MBO-opleiding voor medewerkers klantenservice

09-12-2010

Deli XL gaat in samenwerking met Spring Instituut een opleiding aanbieden aan de medewerkers van het Customer Service Center. Ongeveer 15 medewerkers starten in 2011 met de opleiding Commercieel Medewerker Binnendienst op niveau 3. Deze online opleiding is door Deli XL in samenwerking met Spring Instituut en ROC Mondriaan ontwikkeld en sluit aan op de wens van Deli XL om gekwalificeerde en gemotiveerde medewerkers de basis te laten vormen voor een waardevolle klantrelatie.

En dat niet alleen.`Wij geloven ook dat de loyaliteit van onze medewerkers wordt vergroot wanneer we ze de mogelijkheid bieden om een opleiding te volgen. Uit ons Medewerkers Tevredenheid Onderzoek 2009 kwam naar voren dat die behoefte er ook echt is onder de medewerkers van het Customer Service Center. Het is een mijlpaal voor Deli XL dat we daar nu aan tegemoet komen', vertelt Maarten van Riessen, Manager Customer Service bij Deli XL.

De Deli XL MBO-3 opleiding is bedoeld voor de huidige, maar ook toekomstige medewerkers van het Customer Service Center. Marcel Miltenburg, Directeur van Spring Instituut, legt uit:`Deze opleiding is volledig toegespitst op de dagelijkse praktijk. Doordat de opleiding online te volgen is kan elke deelnemer zijn of haar eigen studietijd indelen. Zo kunnen de dagelijkse werkzaamheden dus gewoon door gaan en kunnen de studenten thuis aan de slag.' Tijdens de opleiding worden de deelnemers intensief begeleid door een studieloopbaanbegeleider vanuit het ROC Mondriaan en de leidinggevende op de werkvloer. Alle studenten ontvangen een netbook, die zij na het behalen van hun diploma mogen houden, een extra stimulans om de opleiding succesvol af te ronden.

Op de samenwerking tussen Deli XL en Spring instituut is feestelijk geproost. Maarten van Riessen zegt hierover: `Wij zien in Spring Instituut een partner met een eigentijdse kijk op opleiden. Door de praktijkgerichte benadering die zij aandragen krijgen onze medewerkers de kans om een individueel leerpad te volgen en een erkend MBO diploma te ontvangen. Wij hopen dat de eerste 15 medewerkers de opleiding met succes zullen volgen, zodat er na hen nog velen kunnen aansluiten.'

Meer weten?

Voor nadere informatie en/of het opvragen van meer foto's:

Simon de Ridder, Communicatiemanager Deli XL
Telefoonnummer:
(0318) 678 662
E-mailadres:
simon-de.ridder@delixl.nl