Duits-Nederlandse Handelskamer

Succesvol zakendoen met kennis van de Duitse taal

Den Haag, 9 december 2010

Om professioneel met Duitse zakenpartners in contact te kunnen treden is kennis van de Duitse taal een belangrijke voorwaarde. Naast de taal spelen ook cultuur en omgangsvormen een belangrijke rol. Om op professionele wijze te leren communiceren, organiseert de Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK) het seminar `Zakelijk Duits', van woensdag 12 t/m vrijdag 14 januari 2011 in Den Haag.

Tijdens het seminar krijgen deelnemers de mogelijkheid hun taalvaardigheid uit te breiden. Daarbij kunnen ze hun spreek- en schrijfvaardigheid voor zakelijke contacten duidelijk verbeteren. Het seminar omvat trainingen voor telefoongesprekken en vergaderingen en maakt bekend met zakelijke cultuurverschillen en omgangsvormen. "Wanneer men een goede indruk bij de Duitse buren wil achterlaten, is het essentieel de Duitse taal met al zijn grammaticale bijzonderheden te kennen", zegt Beate Heethuis-Fahlbusch van Horizon Interlingua, de docente van het seminar. Na het seminar zijn de deelnemers in staat effectief en zelfverzekerd met Duitstalige klanten, leveranciers en collega's te communiceren. "Door het trainen van taalgebruik, vocabulaire, grammaticale structuren en omgangsvormen kunnen de deelnemers zelfbewuster zakendoen op de Duitse markt", aldus Heethuis-Fahlbusch.

Het seminar is bedoeld voor managers en medewerkers van organisaties die op zakelijk niveau contact met Duitstalige klanten of collega's onderhouden. Het maximale aantal deelnemers is 10 personen. Partner van dit seminar is Horizon Interlingua.

De deelnamekosten bedragen 1295,- euro (excl. BTW) of 1595,- euro (incl. twee overnachtingen, excl. BTW). Leden van de Nederlands-Duitse Handelskamer krijgen 20 procent korting.

Contact: Nederlands-Duitse Handelskamer (DNHK), Marlies Komorowski, tel. 070 3114 156, e-mail m.komorowski(at)dnhk.org