Shoppen en mensen kijken geliefde bezigheden op luchthavens

09/12/2010 12:35

World Ticket Center B.V.

Amsterdam, 9 december 2010 - 'Wat doet u het liefste op een luchthaven, terwijl u wacht op uw vlucht?' Deze vraag heeft reisorganisatie World Ticket Center deze week aan 500 klanten gesteld in een telefonisch onderzoek. Met stip op nummer 1 staat shoppen, maar liefst 52 % van de ondervraagden gaf als antwoord graag de tax-free winkels in te duiken. De meest populaire aankopen op een luchthaven zijn parfum (38 %), cosmetica (24%, boeken/tijdschriften (15 %) zonnebril (12 %) sterke drank en sigaretten (4%) en overige artikelen (7%).

De meest geliefde bezigheden na shoppen zijn op volgorde van populariteit: eten en drinken (21 %), mensen kijken (10 %), lezen (6 %) internetten (5 %) vliegtuigen kijken (3%) en praten over de reis (3 %). 'Wij hadden shoppen absoluut bovenaan de lijst met onderzoeksresultaten verwacht. Mensen kijken was voor ons echter een verrassend antwoord. Een onverwacht hoog aantal ondervraagde klanten gaf aan het wachten op een vlucht een stuk aangenamer te vinden door mensen te observeren en de reuring op een drukke luchthaven te volgen.' Aldus Rémi Wouters Marketing Manager van World Ticket Center. De reden waarom internetten niet hoger in de lijst staat valt volgens Rémi Wouters te wijten aan het feit dat gratis draadloos internet nog niet op alle luchthavens beschikbaar is.

World Ticket Center is een van de grootste zelfstandige reisorganisaties van Nederland en is sinds 1983 een van de marktleiders op vliegreizen. World Ticket Center biedt naast wereldwijde vliegtickets, hotels, autohuur en complete zonvakanties verspreid over vele bestemmingen aan! World Ticket Center is dé specialist van Nederland op het gebied van wereldreizen en verre bestemmingen en is aangesloten bij SGR, IATA, PATA, ASTA. Met gemiddeld 25.000 bezoekers per dag is www.worldticketcenter.nl een van de grootste reiswebsites van Nederland.





http://www.worldticketcenter.nl/