Ingezonden persbericht


Persbericht

Nederlanders scoren krappe voldoende op piste

Amsterdam, 9 december 2010 - Skiënd en snowboardend Nederland vindt zichzelf geoefend genoeg. Daarentegen beoordelen we onze landgenoten voor hun kunsten op de piste minder positief. Zij scoren een krappe 6. Van de wintersporters neemt 91% vooraf geen les en 10% neemt les op de bestemming. Dit blijkt uit de grote wintersport enquête van Vakantie.nl onder 5133 respondenten.

De wintersport wordt voornamelijk doorgebracht met vrienden en familie. 59% gaat komend skiseizoen naar de besneeuwde toppen van Oostenrijk. Daarna volgt Frankrijk als meest favoriete skibestemming. Gerlos is het populairste skigebied en Tsjechië blijft de Europese 'underdog'.

Zekerheid belangrijk
Meer dan de helft van de wintersporters brengt de skivakantie door in hetzelfde skigebied als het jaar daarvoor. Slechts 7% baseert de keuze van bestemming op positieve verhalen van anderen. Skifaciliteiten, sneeuwzekerheid en omgeving zijn het meest doorslaggevend in de keuze voor de bestemming van de skivakantie. Daarna volgt pas financiën met 13%.

Après-ski
De populairste bezigheid naast actief zijn op de piste is de après-ski (57%) en culinair genieten (42%). Daarnaast neemt 30% de skilift naar boven om te rodelen. De helft van de respondenten hecht heel veel waarde aan hun ski-outfit, terwijl 70% langer dan drie jaar in hetzelfde skipak de piste onveilig maakt. Veiligheid gaat voor alles. 50% zegt een helm te dragen.

Bekijk alle resultaten van de enquête op: http://www.vakantie.nl/wintersportenquete

Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital = Sanoma Media Netherlands Sanoma Uitgevers en Sanoma Digital gaan per 5 april 2011 één naam hanteren: Sanoma Media Netherlands. Sanoma Media is met haar publiekstijdschriften, custom media magazines, events, websites, mobiele sites, mobiele apps en iPad apps het grootste Mediabedrijf in bereik in Nederland. Sanoma Media bereikt met al haar media circa 90% van de Nederlandse bevolking (13+) en 80% van alle internetters (13+) in Nederland.

Sanoma heeft een rijk portfolio met meer dan 100 uiteenlopende A-merken waaronder AutoWeek, Donald Duck, delicious., Flow, Kieskeurig.nl, Libelle, Margriet, NU.nl, Viva, Vrouwonline.nl, SchoolBANK.nl en Startpagina.nl.

Meer informatie over Sanoma Digital en Sanoma Uitgevers vind je op www.sanomadigital.nl of www.sanoma-uitgevers.nl.

Volg ons op Twitter: twitter.com/sanomadigitalNL

Noot voor redacties

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met (