Ingezonden persbericht


P E R S B E R I C H T

Detaillist biedt consument bezorgservice huishoudelijke- en verzorgingsproducten

Truus.nl wil online retailmarkt veroveren

Rotterdam, 9 december 2010 - Een nieuwe, opvallende speler in het segment van webwinkels: Truus.nl. De online detaillist heeft een duidelijke missie: de consument helpen zijn dagelijkse boodschappen zo makkelijk mogelijk te maken en daarmee de onderontwikkelde Nederlandse online retailmarkt 'opschudden'. Dat doet Truus.nl met producten gericht op huishouden en verzorging en een uitgekiende strategie.

Initiatiefnemers van Truus.nl zijn Christian van Someren (algemeen directeur) en Olivier Prakken (commercieel directeur). Afkomstig van Procter & Gamble ontstond bij de twee de overtuiging dat in Nederland nog een wereld te winnen is als het gaat om de online service in non-food artikelen. Terwijl in het buitenland dergelijke initiatieven gemeengoed zijn blijft Nederland vooralsnog achter. "Consumentenonderzoek laat juist zien dat de consument behoefte heeft aan extra gemak", verduidelijkt Olivier Prakken. "Maar in ons land wordt dat nog lang niet altijd geboden. Daar springen we als Truus.nl op in en bieden een breed assortiment op het gebied van huishoudelijke artikelen en verzorgingsartikelen."

Meer efficiency en tijd

Het concept van Truus.nl is simpel en effectief: online bestellen uit een groeiend assortiment van ruim 3000 artikelen, tegen een scherpe prijs een dag later thuis bezorgd. De producten variëren van wasmiddelen tot tandpasta, van wc-papier tot shampoo en alles wat daartussen ligt. Doelgroep is "iedereen op zoek naar meer efficiency en tijd", waarbij vooral gedacht wordt aan tweeverdieners en jonge gezinnen met kinderen.

Visuele schappen

Het bedrijf onderscheidt zich van de concurrentie door het brede assortiment, de bezorging in heel Nederland, duidelijk aanwezige klantenservice en het gebruikersgemak van de website. Daar kunnen consumenten op basis van hun behoeften een categorie kiezen (man/vrouw/gezin/baby/huishouden). Vervolgens krijgen ze alleen producten te zien die ook echt relevant zijn. Truus.nl werkt met visuele schappen, waardoor de consument de producten overzichtelijk gepresenteerd krijgt en makkelijk een keuze kan maken. Bovendien werkt het bedrijf met de Erasmus Universiteit samen om ervoor te zorgen dat klanten in hun hele boodschappentraject persoonlijk advies krijgen waar ze ook echt wat aan hebben.

Nummer twee

De ambitie van Truus.nl is helder: "Over een jaar willen we na Albert Heijn de nummer twee zijn in dit segment", legt Prakken uit. "In Nederland is het percentage mensen dat op deze manier boodschappen doet nog maar klein. Wij gaan deze groep uitbreiden én zorgen dat onze klanten ook echt tevreden zijn."


- EINDE PERSBERICHT -

Noot voor redacties

Voor meer informatie (

Ingezonden persbericht