Twenga : Kerstcadeaus: echt iets voor vrouwen…

AMSTERDAM--(BUSINESS WIRE)-- 20101209 --

In zijn jaarlijkse onderzoek over kerstaankopen heeft Twenga, de meest volledige shopping zoekmachine van het internet, vrouwelijke en manlijke Nederlandse internetgebruikers gevraagd wanneer ze beginnen met hun kerstaankopen en hoeveel tijd ze hier aan besteden.

Resultaat: de Nederlandse vrouwen zeggen ruimer van tevoren aan te vangen dan de mannen, aangezien 30% van hen begint met hun kerstaankopen vóór de feestdagen in december (tegen 17% van de mannen).

Bovendien zegt 30% van de mannen hier een paar uur aan te besteden, terwijl 33% van de vrouwen zegt hier enkele dagen mee bezig te zijn, of zelfs meer dan een week voor 12%.

Wanneer doet u uw kerstaankopen?

    Mannen   Vrouwen
Lang van tevoren (het hele jaar door) 12% 25%
Vanaf september 5% 5%
In december 67% 55%
Op het laatste moment, 2-3 dagen voor de Kerst 6% 3%
Geen mening 11% 12%

Hoeveel tijd besteedt u in totaal aan het kopen van uw kerstcadeaus?

    Mannen   Vrouwen
Minder dan een uur 9% 6%
Een paar uur 30% 19%
Een dag 17% 12%
Een paar dagen 27% 33%
Een week 5% 6%
Langer 5% 12%
Geen mening 8% 12%

Basis : 501 respondenten

Methodologie

Twenga heeft ongeveer 3000 Europese internetgebruikers gevraagd hoeveel ze in december voor de feestdagen willen uitgeven en waaraan. De studie is tussen 27 september en 7 oktober 2010 op verzoek van Twenga online uitgevoerd door Novamétrie, op een representatief panel van 3013 Europese internetgebruikers in Frankrijk, Duitsland, het Verenigd Koninkrijk, Italië, Spanje en Nederland.

Over Twenga

Met Twenga, de nieuwe generatie shopping zoekmotor, kunnen miljoenen consumenten in de hele wereld in de door hen gekozen webwinkel vinden wat ze willen, voor de laagste prijs.

Met zijn eigen technologie verzamelt Twenga automatisch het aanbod van webwinkels op zijn websites. Hierdoor wordt zoeken en vergelijken veel gemakkelijker. Het is de meest complete prijsvergelijker op internet. De zoekresultaten zijn objectief en gespeend van iedere commerciële dwang.

Twenga is in 2006 opgericht door Bastien Duclaux en Cédric Anès en gevestigd in de Franse hoofdstad Parijs. Zijn 15 websites in Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Spanje, Italië, Duitsland, Nederland, Polen, Brazilië, Rusland, de Verenigde Staten, Australië, India en China hebben momenteel 280 miljoen aanbiedingen van meer dan 130 000 webwinkels. De websites van Twenga worden per maand meer dan 35 miljoen keer bezocht. In januari 2010 heeft Twenga de Red Herring 100 Global prijs in de wacht gesleept, een onderscheiding voor de 100 meest innoverende bedrijven ter wereld.

Website: www.twenga.fr / Blog : www.twengablog.com/fr / Twitter : http://twitter.com/twenga_fr

CONTACT:
Contactpersonen Pers
Delphine SIBONY
01 58 65 20 17
dsibony@hdlcom.com
of
Jérémy BELLAIS
01 58 65 00 70

jbellais@hdlcom.com