Persbericht

9 december 2010

Telecomaanbieder Ziggo selecteert IBM analytics software voor meer gerichte 1-op-1 communicatie met haar miljoenen klanten

IBM kondigt vandaag aan dat media- en communicatiebedrijf Ziggo heeft gekozen voor de aanschaf van IBM® SPSS® predictive analytics-software om meer gerichte direct marketingcampagnes te kunnen doen. Ziggo is een landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten, zoals telefonie, datacommunicatie en elektronische betalingsmogelijkheden voor de zakelijke markt. Daarnaast bedient Ziggo circa 3,2 miljoen huishoudens, 1,5 miljoen breedband internetklanten, 1,6 miljoen afnemers van digitale televisie en 1 miljoen telefonieabonnees.

Speerpunt in Ziggo's bedrijfsstrategie is het continu verbeteren en uitbouwen van de relaties met haar meer dan 7 miljoen gebruikers via de verschillende klantcontactkanalen, waarbij klanttevredenheid en -behoud voorop staan. Ziggo zet IBM SPSS predictive analytics-software in om klantprofielen te ontwikkelen en haar klantgegevens beter te segmenteren.

"Voor telecombedrijven is het hebben van een echte 1-op-1 relatie met hun klanten, meer dan ooit, van het grootste belang om voorop te kunnen blijven lopen in een sterk concurrerende en ontwikkelende markt," aldus Leo Lans, IBM SPSS Benelux country manager. "Met behulp van predictive analytics krijgen klantgerichte organisaties zoals Ziggo een duidelijker beeld van iedere individuele klant en zijn of haar wensen en voorkeuren. Zo kunnen zij hun direct marketingcampagnes zeer doelgericht sturen op voorspelde behoeften van bestaande en toekomstige klanten."

De volgende logische stap voor Ziggo is om de resultaten uit de verbeterde segmentaties en klantprofilering te gaan inzetten in alle klantcontactkanalen.

Altijd als eerste de laatste persberichten van IBM SPSS via deze RSS-feed: http://www.octanewire.com/nl/rss.php?client=16

Meer informatie over Ziggo:
Ziggo is een landelijke aanbieder van media- en communicatiediensten. Ziggo bedient circa 3,2 miljoen huishoudens, 1,5 miljoen breedband internetklanten, 1,6 miljoen afnemers van digitale televisie en 1 miljoen telefonieabonnees. De klein- en grootzakelijke markt maken bij Ziggo gebruik van producten en diensten zoals telefonie, datacommunicatie en elektronische betalingsmogelijkheden. Het verzorgingsgebied - met sterke regionale bases - strekt zich uit over heel Nederland. Website: www.ziggo.nl.

Voor meer informatie over IBM SPSS:
http://www.spss.com

Voor meer informatie over IBM business analytics:
http://www.ibm.com/gbs/bao

Volg de ontwikkelingen van IBM business analytics: IBM Business Analytics & Optimization Online Press Kit: http://www.ibm.com/press/analytics IBM Business Analytics & Optimization: Smarter Planet on Tumblr: http://smarterplanet.tumblr.com/tagged/new_intelligence IBM Business Analytics on Twitter: http://www.twitter.com/ibmbizanalytics