Persbericht

LogMeIn introduceert chat-ondersteuning met ticketing voor Salesforce

Nieuwe helpdeskmogelijkheden versterken integratie LogMeIn Rescue en Salesforce

AMSTERDAM ­ 9 december 2010 ­ LogMeIn heeft nieuwe IT-helpdeskmogelijkheden geïntroduceerd om technici te ondersteunen bij het creëren van Salesforce-tickets. De IT-dienstverlener kan de informatie die hij ontvangt vanuit een chat-sessie direct opslaan in Salesforce. Dit nieuwe onderdeel is een uitbreiding op de integratie tussen Salesforce en LogMeIn Rescue, de remote-support-oplossing van LogMeIn. De mogelijkheden zijn direct gratis beschikbaar voor klanten van LogMeIn Rescue en salesforce.com via AppExchange op Salesforce.

LogMeIn Rescue is een op SaaS-gebaseerde remote-oplossing en biedt support aan apparaten met een internetverbinding, zoals PC's, Mac's, servers, smartphones en tablets. Door integratie met Salesforce kan de IT-helpdesk direct vanaf het Salesforce Case-Detail-scherm een LogMeIn Rescue remote support-sessie opzetten. Dit is ook mogelijk voor privéapparatuur van de eindgebruiker. Alle activiteiten en informatie van de LogMeIn Rescue-sessie worden opgeslagen in Salesforce om een compleet overzicht van iedere case te garanderen. De nieuwe mogelijkheden stellen het ondersteunende personeel in staat om LogMeIn Rescue's chat-functionaliteit te gebruiken om meldingen te onderzoeken en direct nieuwe Salesforce-tickets te creëren vanuit de chat-sessie.

"Zowel ondersteunende technici als eindgebruikers wensen steeds meer gebruik te maken van chat-mogelijkheden. Het behoort tot de meest efficiënte middelen om gebruikelijke technische problemen te onderzoeken en op te lossen", zegt William Mintun, Senior Manager van Sling Media's klantervaringsteam en LogMeIn- en salesforce.com-klant. "Sterker nog, de chat-mogelijkheden van LogMeIn Rescue zijn zo effectief en populair voor onze helpdesk en klanten, dat de e-mailondersteuning snel in populariteit gedaald is. De integratie van de belangrijkste support-oplossingen, zoals chat en ticketing, naar een enkele naadloze ervaring zal de productiviteit en efficiëntie binnen de helpdesk laten stijgen."

"Steeds meer helpdesks maken gebruik van een chat-functionaliteit om problemen snel op te lossen of om deze te gebruiken op het mobiele apparaat van de klant", zegt Lee Weiner, Vice President van Support-producten bij LogMeIn. "Met de uitbreiding van onze integratie met ticketing en andere belangrijke support-instrumenten zoals Salesforce, blijven we de manier waarop chat wordt gebruikt in de moderne helpdesk continu ontwikkelen en de efficiënte en effectieve ondersteuning van technici steeds verbeteren."

LogMeIn is a registered trademark of LogMeIn in the US and other countries.

Over LogMeIn, Inc.
LogMeIn (NASDAQ: LOGM) biedt SaaS-achtige oplossingen voor remote access, support en collaboration voor snelle, eenvoudige en veilige verbinding van miljoenen apparaten met internetverbinding zoals computers, smartphones, iPad(TM) tablets, digitale displays of zelfs de board computer van een Ford F-150 pick-up truck. De oplossingen van LogMeIn worden gebruikt door zowel consumenten, mobiele professionals als IT-organisaties. Ruim 9,7 miljoen actieve gebruikers zijn verbonden met ruim 100 miljoen apparaten. LogMeIn is gevestigd in Woburn, Massachusetts, USA en heeft daarnaast vestigingen in Australië, Hongarije, de UK en in Nederland.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal, kunt u contact opnemen met Janneke de Vries van LEWIS, Global Public Relations: Tel: 040 235 46 00
Fax: 040 235 46 01
E-mail: janneke.devries@lewispr.com
http://www.lewispr.com

LEWIS PR
Meerenakkerplein 16
5652 BJ Eindhoven

Tel: +31 (0) 40 235 46 00
Web: http://www.lewispr.com
Wire: www.lewiswire.com/nl
Twitter: www.twitter.com/LEWISPRNL