Ingezonden persbericht


Dialogues Scrum brengt business en IT units bij elkaar Methodiek Dialogues Scrum stelt communicatie centraal

Amsterdam Zuidoost, 9 december 2010 - Dialogues Technology introduceert Dialogues Scrum, een innovatieve softwareontwikkelingmethode die ervoor zorgt dat communicatie centraal staat tussen businessvertegenwoordigers en softwareontwikkelaars. Beide groepen worden in één team bij elkaar gebracht zodat de communicatie makkelijk verloopt. Daardoor bereiken bedrijven betere resultaten op het gebied van softwareontwikkeling.

Eén multidisciplinair team
De methodiek Dialogues Scrum stelt communicatie centraal binnen bedrijven. De innovatieve softwareontwikkelingmethodiek is erop gericht om business- en IT- teamleden, beter (en leuker) met elkaar te laten samenwerken. In het verleden werkten deze units meestal apart van elkaar en spraken zij ieder een andere taal. Door Dialogues Scrum ontstaat er één multidisciplinair team waarin ideeën gevisualiseerd worden en concreet worden gemaakt door inzicht te geven in de mogelijke resultaten. Tegelijkertijd worden de ideeën iteratief en agile, dus flexibel uitgevoerd. De conceptuele fase en ontwikkelingsfase vinden dus steeds gelijktijdig plaats. Dialogues Technology werkt samen met de TU Delft om de Dialogues Scrum methodiek verder te ontwikkelen.

Aegon
In de aanloop naar de introductie van Dialogues Scrum heeft Aegon al van deze methode gebruik gemaakt. Dialogues Technology heeft voor Aegon een abstract concept vertaald naar een concreet plan om de dienstverlening voor klanten met een spaarrekening te verbeteren. Het hele proces werd volgens de Dialogues Scrum methodiek in de steigers gezet. Jonard Rood, Senior Marketing Manager Aegon: "Twee zaken vielen mij gelijk op toen ik op de website las over deze methodiek: de expertise op het gebied van innovatie en het vermogen om in een korte periode ideeën om te zetten in tastbare resultaten. Na onze brainstormsessies kwam Dialogues Technology binnen twee weken met een uitgebreid voorstel. Hun pragmatische werkwijze sprak ons zeer aan. Ze bekijken de zaken vanuit de behoefte van hun klant. Wij zouden zo weer met hen samenwerken."

Over Dialogues Technology
In 2007 startte ABN AMRO een onafhankelijk initiatief genaamd Dialogues House, om mensen te ondersteunen in het ondernemen. Dialogues biedt de mogelijkheid om kennis te delen, discussies te voeren, deskundigen te verenigen en nieuwe oplossingen te ontwikkelen. Dialogues Technology is daaruit afgeleid en ontwikkelt innovatieve concepten om software te ontwikkelen. Dialogues Technology voert deze concepten ook uit. Dit proces heeft zich ontwikkeld tot Dialogues Scrum. In oktober 2010 ontving Dialogues Technology de NAVTEQ Special Topic Prize voor de Location-Based-Services-toepassing Parking Dialogue. Een innovatieve toepassing waarmee gebruikers naar parkeerplaatsen in de buurt zoeken en parkeergelden automatisch betalen via een klik op een mobiele telefoon. Voor meer informatie: http://www.dialoguestechnology.nl/index.php.

Volg de laatste ontwikkelingen via: http://twitter.com/DialoguesTech. Twitteren over Dialogues Technology? Gebruik hashtag #dialoguestech




Ingezonden persbericht