Ingezonden persbericht

PERSBERICHT
Amsterdam, 9 december 2010

DESIGN BRIDGE ORGANISEERT INTERNATIONALE STUDENTENCOMPETITIE

Design Bridge, international brand design agency, organiseert een internationale studentencompetitie waarbij studenten van onder andere het Sint Lucas Beeldende Kunst Gent en het Grafisch Lyceum Rotterdam het tegen elkaar opnemen in de strijd het beste 'Breakthrough in category' design voor een drank te ontwerpen. Dit is een vervolg op een eerdere succesvolle competitie die vorig jaar werd gehouden. De winnaar van de studentencompetitie wint een betaalde stage en de mogelijkheid om op een aantal internationale merken te werken.
Door middel van de internationale studentencompetitie wil Design Bridge een intense band met de creatieve opleidingen realiseren. Daarnaast wil Design Bridge de kwaliteit van design opleidingen én creatief talent verder stimuleren. Frank Nas, Managing Director, bij Design Bridge, zegt hierover: "Packaging design talent is schaars in Nederland terwijl er wel veel vraag naar is. Met deze competitie willen wij studenten al in een vroeg stadium laten kennismaken met de praktijk. Het biedt hun de mogelijkheid om hun creativiteit te toetsen aan de commerciële realiteit waar merken dagelijks mee te maken hebben. Tijdens de competitie van vorig jaar werden we al verrast door studenten met enorm creatieve ideeën. De verwachtingen voor dit jaar zijn dus wederom hooggespannen!"
Claire Parker, Creative Director bij Design Bridge: "Dit is een geweldige gelegenheid voor ons om een nauwe band te creëren met designopleidingen. Onze mensen zijn onze grootste troef en wij zullen in elke fase van hun carrière in hen moeten investeren. De winnaar van de internationale studentencompetitie 2009 is op dit moment werkzaam bij ons als stagiair en hij groeit met de dag. Het loont om te zien dat je een actieve bijdrage kunt leveren aan de ontwikkeling van jonge ontwerpers tot inspirerende zelfverzekerde individuen."
De jury bestaat uit Frank Nas (Managing Director), Claire Parker (Creative Director), Bas van Herten (Client Services Director) en Design Directors Olof ten Hoorn, Zayne Dagher, Paul Silcox en Jordy Huisman, allen werkzaam bij Design Bridge in Amsterdam. De winnaar zal eind januari bekend gemaakt worden.

Over Design Bridge
Design Bridge is een internationaal brand design agency gespecialiseerd in het ontwikkelen, herpositioneren en creëren van merken. Opgericht in 1986, met vestigingen in Amsterdam, Londen en Singapore, heeft Design Bridge de afgelopen jaren voor een breed scala aan klanten haar expertise ingezet op het vlak van innovatie, merkstrategie, merkidentiteiten, 3D en verpakkingen. Design Bridge opereert vanuit haar kantoor in Nederland in ruim 40 landen met meer dan 50 werknemers waarvan 14 verschillende nationaliteiten. Opdrachtgevers zijn o.a. FrieslandCampina, dance4life, TNT, Sara Lee, Heinz, en Heineken Int. Design Bridge heeft voor haar werk een groot aantal effectiviteit- en creativiteit awards gewonnen.

/////////////



Ingezonden persbericht