Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 10 december 2010

Amsterdammer winnaar Week van het Pinnen

Feestelijke overhandiging door Richard Krajicek

Claudio Schalkwijk uit Amsterdam is een van de 33 trotse winnaars van de Week van het Pinnen. Uit handen van Richard Krajicek, voormalig toptennisser en ambassadeur van ABN AMRO, ontving hij gister een cheque ter waarde van 250,00 EUR. De Week van het Pinnen vond plaats van 1 tot en met 7 november en heeft als doel het pinnen te stimuleren. Het is makkelijker en veiliger dan betalen met contant geld. Schalkwijk won door simpelweg een pintransactie te doen.

Schalkwijk: "Ik werd gebeld door ABN AMRO-kantoor aan de IJburglaan dat ik een prijs gewonnen had. Al sprong ik niet luidkeels een gat in de lucht, zo'n telefoontje is natuurlijk altijd leuk. Ik had niets van die week gehoord, dus het was echt een verrassing. Ik pin regelmatig, maar heb me nu voorgenomen het vaker te gaan doen. Als ik contanten bij me heb branden ze in mijn zak en gaat het veel te snel op!"

Gijs Schreuder, Directeur Betalen Particulieren ABN AMRO, greep de gelegenheid aan om tijdens de uitreiking de genodigden voor te lichten over het nieuwe pinnen.

Het nieuwe pinnen
Vanaf 1 januari 2012 verandert de manier van pinnen. Heel Nederland betaalt dan uitsluitend elektronisch via de chip op de betaalpas in plaats van via de magneetstrip. Het nieuwe pinnen maakt betalen veiliger, omdat de EMV chip moeilijker te kopiëren is. Het is vooral de bank die ervoor zorgt dat klanten zorgeloos kunnen omschakelen. Alle klanten van ABN AMRO hebben inmiddels een EMV geschikte betaalpas. Maar ook ondernemers die met een pinautomaat werken, moeten zich voorbereiden op 'het nieuwe pinnen'. Betaalcontracten en bankautomaten moeten worden aangepast. Meer informatie is te vinden op www.abnamro.nl en www.hetnieuwepinnen.nl.

Noot voor de redactie,