Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Maastricht, 10 december 2010

Studente Maastricht winnaar Week van het Pinnen

Feestelijke overhandiging door Richard Krajicek

Jacqueline de Wit, studente uit Maastricht is een van de 33 trotse winnaars van de Week van het Pinnen. Uit handen van Richard Krajicek, voormalig toptennisser en ambassadeur van ABN AMRO, ontving zij gister een cheque ter waarde van 250,00 EUR. De Week van het Pinnen vond plaats van 1 tot en met 7 november en heeft als doel het pinnen te stimuleren. Het is makkelijker en veiliger dan betalen met contant geld. De Wit won door simpelweg een pintransactie te doen.

De Wit: "Ik dacht eerst dat het een grap was. Je krijgt wel vaker van die berichten dat je een prijs hebt gewonnen van allerlei onzinafzenders. Ik was dus aangenaam verrast dat het echt waar was, want als student zit je meestal wat krapper bij kas dan wanneer je werkt. Ik ga het geld gebruiken als aanvulling op het bedrag dat ik al gespaard heb voor een nieuwe laptop." Jacqueline pint en chipt heel veel en overal. Op de universiteit, in de supermarkt, zelfs bij parkeren.

Gijs Schreuder, Directeur Betalen Particulieren ABN AMRO, greep de gelegenheid aan om tijdens de uitreiking de genodigden voor te lichten over het nieuwe pinnen.

Het nieuwe pinnen
Vanaf 1 januari 2012 verandert de manier van pinnen. Heel Nederland betaalt dan uitsluitend elektronisch via de chip op de betaalpas in plaats van via de magneetstrip. Het nieuwe pinnen maakt betalen veiliger, omdat de EMV chip moeilijker te kopiëren is. Het is vooral de bank die ervoor zorgt dat klanten zorgeloos kunnen omschakelen. Alle klanten van ABN AMRO hebben inmiddels een EMV geschikte betaalpas. Maar ook ondernemers die met een pinautomaat werken, moeten zich voorbereiden op 'het nieuwe pinnen'. Betaalcontracten en bankautomaten moeten worden aangepast. Meer informatie is te vinden op www.abnamro.nl en www.hetnieuwepinnen.nl.

Noot voor de redactie,

Ingezonden persbericht