Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

UPC doneert ¤ 10,- per abonnement op digitale tv aan 3FM Serious Request

In kader van 3FM Serious Request treedt DI-RECT op in UPC Center Eindhoven

Amsterdam, 13 december 2010 - Tijdens 3FM Serious Request doneert UPC Nederland ¤ 10,- per abonnement op UPC Digitale TV dat in die week wordt afgesloten in een van haar elf Centers. UPC maakt ook dit jaar weer de huiskamerconcerten mogelijk. Als onderdeel daarvan speelt DI-RECT donderdagavond 23 december live in het UPC Center in Eindhoven. Traditiegetrouw maakt UPC het voor digitale televisieabonnees mogelijk om te doneren aan 3FM Serious Request via de UPC afstandsbediening.

Van zaterdag 18 december 20.00 uur tot vrijdag 24 december 22.00 uur zendt UPC 3FM Serious Request live en 24 uur per dag uit via 101TV en op de digitale kanalen 14 en 117. Alle digitale televisie klanten van UPC kunnen in ruil voor een donatie via die kanalen 24 uur per dag muziek aanvragen. Het aanvragen en doneren gebeurt via de rode knop op de UPC afstandsbediening. In slechts enkele stappen geven klanten aan welk nummer zij willen horen en welk bedrag zij aan weeskinderen door aids willen doneren.

Optreden DI-RECT

Klanten die via de rode knop op de UPC afstandsbediening doneren, maken automatisch kans op het winnen van een live optreden van DI-RECT; een van de beste rockbands van Nederland. De band geeft dit optreden op donderdag 23 december in de avond in het UPC Center in Eindhoven. In de middag houden zij er een signeersessie. Iedere dag van de actie kunnen luisteraars via de speciale 3FM Serious Request veiling bieden op een artiest, zoals Waylon en The Opposites, die vervolgens thuis een concert komt geven. Een van die concerten mag UPC aan een van haar klanten aanbieden.

¤10,- per abonnement op UPC Digitale TV

Niet alleen maakt UPC het mogelijk dat haar klanten eenvoudig kunnen doneren. UPC Nederland doneert tijdens 3FM Serious Request ¤ 10,- per abonnement op UPC Digitale TV dat in die week in haar winkels wordt afgesloten.

UPC steunt voor het vierde jaar 3FM Serious Request. UPC probeert hierbij om steeds op onderscheidende wijze bij te dragen aan deze actie en om elk jaar zoveel mogelijk geld voor 3FM Serious Request op te halen. Dit jaar vraagt3FM Serious Request aandacht voor de stille slachtoffers van aids in Afrika. Dat zijn kinderen. Met het verlies van hun ouders verliezen zij hun toekomst en daar willen 3FM en het Rode Kruis iets aan doen.

===

Over UPC

UPC Nederland is in Nederland toonaangevend op het gebied van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt in Nederland ruim 1.900.000 klanten toegang tot de wereld van televisie. Hiervan hebben 856.000 abonnees voor digitale televisie gekozen. UPC heeft in Nederland 816.000 breedbandinternet abonnees en bedient 702.000 digitale telefonie abonnees (cijfers per 30 september 2010). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe digitale wereld. UPC Nederland is een dochteronderneming van de internationale kabel- en mediagroep Liberty Global, Inc.