Sollicitaties via Social Media in Nederland bereikt "tipping point"


BILTHOVEN, 20101213 -- Het laatste jaar is het aantal sollicitaties via social media als Linkedin en Twitter Sterk toegenomen. Met name het laatste half jaar laat een overtuigende stijging zien.

De opmars van solliciteren via social media is duidelijk ingezet en het lijkt erop dat het zo geheten Tipping Point is bereikt. Onafhankelijke metingen laten een duidelijke verschuiving zien in op welke wijze werkzoekenden op dit moment solliciteren.

Sollicitanten die een brief sturen zijn vrijwel uitgestorven, de vacaturebanken verliezen terrein en het aantal vacatures op social media neemt sterk toe. Werving en Selectie organisatie SalesProfs is de enige sales werving en selectie organisatie die uitsluitend via social media werft en adverteert. Het afgelopen jaar ontvingen zij ruim 1400 sollicitanten via social media.

Zakelijk social network Linkedin is veruit het beste vertegenwoordigd en op dit moment maakt mini blog Twitter enorme stappen. Recruiters profiteren nog weinig van deze kentering in het samenbrengen van opdrachtgevers en werkzoekenden. 80% van organisaties binnen de arbeidsbemiddeling maakt nog geen gebruik van Twitter als onderdeel van haar recruitment proces. "Openheid in vacatures en bedrijfsvoering is wat mensen willen zien op Social media, daar onbreekt het nog aan bij veel organisaties" Aldus Kor de Boer, CCO SalesProfs.

SalesProfs





Ingezonden persbericht