Ingezonden persbericht


Persbericht: Online Marketing Group (OMG) met twee noteringen in de Emerce 100 van 2010

Amsterdam, 10 december 2010 - De Online Marketing Group staat voor de derde maal achtereen in de Emerce 100, hét onafhankelijke onderzoek naar de beste E-business bedrijven van Nederland. In dit onderzoek worden online dienstverleners door klanten gewaardeerd op Kennis/knowhow, Prijs-kwaliteitverhouding, Betrouwbaarheid en Flexibiliteit.

Dit jaar behaalt Online Marketing Group maar liefst twee noteringen in de top 5. Zowel in de categorie Affiliate Marketing met OMG/Netdirect als E-mail Dienstverleners met OMG/Mailmedia. Deze prijs is een waardering voor ons als vakinhoudelijke specialist gecombineerd met een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding.

Algemeen Directeur Edwin Basten: "We zijn erg verheugd met de notering van zowel OMG/Mailmedia als OMG/Netdirect in de Emerce 100. Het afgelopen jaar hebben we met het hele team hard gewerkt aan optimale dienstverlening aan zowel klant- als bureauzijde en naar nu blijkt niet zonder resultaat." Het onderzoek

Het onderzoek komt tot stand door functionarissen op het gebied van Marketing, ICT of algemeen business management vragen voor te leggen over hun ervaringen met, of beeld van dienstverleners op het gebied van marketing, e-business en ict. De dienstverleners waarover de vragen zijn gesteld, zijn onderverdeeld in twintig segmenten, variërend van de online payment-branche tot Internetsecurity-bedrijven, full service internetbureaus en bedrijven die gespecialiseerd zijn in e-mail marketing of search marketing. Per segment wordt uiteindelijk een top 5 van bedrijven gepubliceerd. Aan het onderzoek hebben ruim 2.400 respondenten meegewerkt.

De Emerce 100 wordt al sinds 2005 gepubliceerd en is een speciale uitgave van Emerce. Dit jaarlijkse imago-onderzoek van bedrijven in de e-business wordt uitgevoerd door TNS NIPO. Deze bedrijven zijn beoordeeld op:
1. Kennis/knowhow (vakinhoudelijke kennis)

2. Prijs-kwaliteitverhouding (waar voor je geld)
3. Betrouwbaarheid (nakomen van afspraken)

4. Flexibiliteit (omgaan met veranderingen/aanpassingen)

Over Online Marketing Group
Online Marketing Group ontwikkelt effectieve online direct marketing campagnes. Van strategie en conceptontwikkeling tot creatie en executie. OMG kent als specialismen E-mailmarketing (OMG/Mailmedia), Leadgeneration (OMG/Netdirect) en Social Marketing (OMG/Urbanology). Met OMG heeft de klant één aanspreekpunt voor de complete online dm-strategie. OMG is actief lid van de DM branchevereniging DDMA en supporter van emailmarketing association EMMA-nl en Interactive Advertising Bureau. Voor meer informatie (

Ingezonden persbericht