Persbericht

Cardif en LEWIS PR winnen European Excellence Award ~ Cardif campagne 'Financiële educatie 2.0' verkozen tot beste Benelux campagne ~

Eindhoven, 13 december 2010 - Cardif, onderdeel van BNP Paribas, en LEWIS PR hebben een European Excellence Award gewonnen in de categorie 'Beste Benelux Campagne 2010'. De European Excellence Awards worden jaarlijks toegekend aan de beste PR- en communicatiecampagnes en -bureaus in Europa.

Cardif en LEWIS bedachten een PR-campagne om de Nederlander bewust te laten worden van zijn financiële onwetendheid en hem tegelijkertijd te helpen financieel wijzer te worden. Doorslaggevend voor de jury was de combinatie van het gebruik van traditionele media en sociale media. De basis van de campagne was een onderzoek naar de financiële kennis van ruim 1.000 Nederlanders, dat door middel van persberichten en blogposts werd aangekondigd. Daarnaast zijn over het onderwerp een YouTube video, Facebook quiz, en een wiki gecreëerd waarop financiële termen worden uitgelegd.

Yvonne van Bokhoven, Vice President Western Europe bij LEWIS PR: "De campagne van Cardif is een goed voorbeeld van een perfect geïntegreerde PR-campagne. Door de inzet van zowel traditionele als nieuwe media kon de boodschap helder overgebracht worden. Daarnaast neemt onze klant Cardif een voorsprong door als één van de weinigen in haar sector een extra stap te zetten in de wereld van de sociale media."